וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג החירות? 6,000 פלסטינים כלואים בישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.4.2011 / 9:54

משרד האסירים ברשות הפלסטינית פרסם הבוקר נתונים אודות האסירים הפלסטיניים הכלואים בישראל. 245 מהם ילדים ו-180 מוחזקים במעצר מינהלי. פיאד: "שחרור האסירים - בראש סדר העדיפויות"

לרגל יום האסיר הפלסטיני החל היום (ראשון), פרסם משרד האסירים ברשות הפלסטינית נתונים מהם עולה כי בבתי הכלא הישראלים נמצאים כיום יותר מ-6,000 אסירים פלסטינים, מתוכם 820 מרצים מאסר עולם ו-180 נמצאים במעצר מנהלי. עוד עולה כי בישראל עצורים כעת 245 קטינים, 37 נשים פלסטיניות ו-12 חברי פרלמנט.

מהנתונים עולה עוד כי מאז 1967 ועד היום עצרו כוחות צה"ל יותר מ-750 אלף פלסטינים, מתוכם עשרות אלפי קטינים ו-12,000 נשים. מאז שנת 2000 עצרה ישראל כ-70 אלף פלסטינים. הדו"ח טוען עוד כי מאז 67' מתו בבתי הכלא הישראלים 202 אסירים כתוצאה מעינויים, מניעת טיפול רפואי או הריגה מכוונת.

אתמול, לרגל יום האסיר הפלסטיני, התקיים טקס הדלקת "לפיד החופש" בהשתתפות ראש הממשלה סלאם פיאד בביתו של האסיר הוותיק אכרם מנסור בקלקיליה. היום צפויים להתקיים ברחבי הגדה ועזה טקסים ותהלוכות לרגל יום האסיר הפלסטיני, במהלכם יישאו דברים בכירי הרשות הפלסטינית.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר לרגל יום האסיר כי לא ייחתם שום הסכם קבע עם ישראל "ללא שחרורם של כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא הישראלים. החירות שלהם עומדת בראש סולם העדיפויות שלנו. החירות שלהם חייבת לבוא לפני כל הסכם. אנו מעלים את נושא האסירים בכל פגישה שיש לנו ברמה האזורית והבינלאומית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully