וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב גלוי לרה"מ נתניהו

איזי ליבלר

17.4.2011 / 7:45

ראש הממשלה שלום,

אני פונה אליך בבקשה ליזום פעולה דחופה למיגור ההשלכות אשר ינבעו מהיוזמה הבינלאומית להכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית עצמאית.

מלבד ארה"ב, ומדינות כמו קנדה ואוסטרליה, מעולם לא היינו כה מבודדים. האירופאים נטשו אותנו, וסקרי דעת הקהל שלהם תופסים אותנו כאיום גדול יותר לשלום העולמי מאשר מדינות כמו איראן, צפון קוריאה ועד לאחרונה - לוב.

על אף נסיגתו המעורפלת של גולדסטון מהנטען בדו"ח שלו, הקמפיין הגלובלי להכפשתנו כפושעי מלחמה עדיין ממשיך באו"ם, ותהליך הדה-לגיטימציה הפך עכשיו לקמפיין בינלאומי מכוון. הרשות הפלשתינית (המבקשת כעת להתאחד מחדש עם חמאס) הפכה למחוזקת. היא חסרה כל תמריץ לשאת ולתת עימנו ונחושה שלא להתפשר על אף אחד מהנושאים שעל הפרק. יעדם העיקרי הוא ביטול הריבונות היהודית.

חמאס זכה לחיזוק משמעותי על ידי כלי נשק איראניים מתקדמים, אשר זורמים עכשיו באופן חופשי דרך הגבול המצרי. הם בוחנים את נחישותנו, ואם לא נמגר את גשם הרקטות, אנו עלולים למצוא את עצמנו במלחמה נוספת בעזה. אלו הם איומים קיומיים אמיתיים. ועל כן אני פונה לראש הממשלה ולראש האופוזיציה בבקשה להתאחד למען האינטרס הלאומי.

הרשות הפלשתינית נחושה שלא להתפשר

לא קיימים הבדלים אידיאולוגיים משמעותיים בין מרבית חברי הליכוד לבין חברי קדימה. ואולם, רוב הפרשנים הפוליטיים מאמינים כי ממשלת אחדות לא תצליח לצאת לפועל כיוון שציפי לבני משוכנעת שממשלתך תקרוס. אך האמת היא שלבני לא תוכל ליצור קואליציה ללא הליכוד. ואתה, אדוני ראש הממשלה, צריך את קדימה כדי להתקדם בתוכנית לקידום הפרדתנו מהפלשתינים - תהליך שרוב הישראלים רוצים בו.

אכן, הסיכוי להשגת הסדר קבע הוא אפסי. הם מאמינים כי הזמן משחק לטובתם ומשוכנעים כי האו"ם והקהילה הבינלאומית יכפו הכרה במדינתם בספטמבר, בהתבסס על גבולות 67' וללא מחויבות לוויתורים מצידם. אף שבטווח הקצר לא ישתנו ככל הנראה העובדות בשטח, זה יהווה אסון דיפלומטי עם השלכות בעלות פוטנציאל הרסני. על כן מחובתנו להתמודד עם המצב הקשה ולשרטט את הגבולות המינימליים שלנו, אשר יכללו את כל גושי ההתיישבות העיקריים ויאפשרו משא ומתן עתידי לגבי אזורים אחרים. וזאת, אם וכאשר הפלשתינים יתפסו את עצמם בידיים וייגשו לשאת ולתת עימנו. בתווך, אנו נסכים לאפשר לרשות לשלוט ולשמור על הסדר באזורים שתחת שליטתה, בתנאי שביטחוננו יהיה מובטח כמובן.

הפלשתינים ידחו את ההצעה, אך אנו נוכיח לאמריקנים ולחברינו בעולם כי הם מהווים את המכשול לתהליך, וכך הנטל להשיב להצעה יחול עליהם. אם תנוע בדרך זו, אתה תזכה בהערצתו ובתמיכתו של רוב רובו של הציבור הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully