וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע הערות פוליטיות לפני החג

דרור אידר

17.4.2011 / 7:39

1. לאט לאט, ולמגינת ליבם של שומרי הסף מעיתון "הארץ", הולכת ומתרחשת מהפכה אמיתית במשרד החינוך. גדעון סער מביא מאות אלפי תלמידים לירושלים, מוסיף יחידות לימוד ציוניות לאהבת הארץ, מוסיף לימודי יהדות למערכת החינוך הממלכתית, וכל זה במקביל להעלאת רף ההצטיינות במקצועות המדעיים. כעת נוספה על כל אלה ההחלטה לאפשר לאברכים ללמוד רק מחצית היום ובמחצית השנייה לצאת לעבוד. ממש תורה ועבודה. קיצבת המדינה תקוצץ בהתאם לשעות, אבל האברכים יקבלו היתר רשמי לעבוד. קשה להגזים בחשיבותה ההיסטורית של ההחלטה הזאת לא רק למשק הישראלי, אלא גם לדימויים של החרדים בשיח הציבורי. מדובר בשלב נוסף בדרך לעצמאותם הכלכלית של בני המגזר החרדי תחת ההסתמכות הישנה על כספי המדינה שהם גירסה עכשווית לכספי החלוקה שליוו את היישוב הישן ב-200 השנים האחרונות.

2. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מכה שוב. המחלקה לממשל ופוליטיקה מיתממת: א?רגנו כנס בנושאי חברה וזכויות אדם, והביאו את החשודים העיקריים, אלה שתפסו מונופול על זכויות האדם. אמרנו פעמים רבות שעבור ארגונים אלה "זכויות האדם" אינן כוללות את זכות היהודים למדינה משלהם, וכמובן להגנה עליה לא רק מפני המבקשים להשמידה באמצעים פיזיים אלא גם מפני אלה המבקשים לפרק את חברת הלאום היהודית ולהפוך אותה למדינת "כל אזרחיה" (שזה שם קוד לא?יונה של ישראל). ראו מי הצטרף למשט השנאה במרמרה, ותבינו. המחלקה הזאת היא רק משל לרוב המחלקות במדעי הרוח והחברה באקדמיה הישראלית, הנשלטות בידי קו שמאלי רדיקלי שתופס אפריורית את מדינת ישראל כאשמה הראשית בסכסוך כאן, וכמי שלידתה היתה בחטא. מבחינה זאת, הכנס הזה מצטרף למשט השנאה החדש המתוכנן להגיע אלינו עוד מעט, במאי - מבפנים ומבחוץ קמים עלינו. הדבר המקומם ביותר הוא שמדינת ישראל ותורמים טובים מממנים את המרצים הללו שלא רק מטיפים נגדה, אלא אף מונעים מאחרים, בעלי עמדות שמרניות, ניאו-שמרניות ואפילו לא עלינו ציוניות - להתקבל כמורים וכחוקרים באוניברסיטאות.

סטירות משלום עכשיו

3. ועוד שתי הערות קטנות שמעידות על מצבנו. מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, נצפה בכמה וכמה מקומות מתלונן על סטירה שחטף ממור אלטשולר. אוי אוי אוי. אני מקווה שניידת טיפול נמרץ הגיעה ללא שהיות לטפל בלחיו הכואבת של אופנהיימר. אלימות היא, כמובן, דבר מגונה ואסור על פי חוק, אבל האם לפירוש המדויק הזה של הביטוי "הקוזק הנגזל" התכוון המשורר? מדינה שלמה חוטפת פעם אחר פעם סטירות וחבטות ובעיטות מאופנהיימר וחבר מרעיו, המוציאים את דיבתנו רעה בעולם ומלשינים על כל מרפסת שנסגרת בהתנחלות כלשהי, והוא מתלונן על סטירה שחטף מאישה.

4. שלישי שעבר, עשר ורבע בלילה, אני נכנס לאתר ynet, ושום דבר על תביעת הענק של נתניהו נגד ערוץ 10. נאדה. שיתוק כללי. בכלי התקשורת הדברים פורסמו כבר אחר הצהריים. לא באתר "ידיעות אחרונות". מאוחר יותר פורסמה שם ידיעה קטנטנה שנחבאה מבוישת בין ערימות ידיעות אחרות. מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully