וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה תמליץ לממשלה כיצד להיאבק בגרעין האירני

פנחס וולף

16.4.2011 / 23:24

בין ההחלטות שצפויות להתקבל מחר בישיבת הממשלה: הקמת ועדה בין משרדית שתבחן אילו צעדים על ישראל לנקוט בכדי להרחיב את המאבק בתכנית הגרעין ואימוץ חקיקה המטילה סנקציות על אירן

הממשלה תאשר מחר (ראשון) צעדים למאבק בלתי חמוש בתכנית הגרעין של אירן. בין היתר, תחליט הממשלה על הקמת ועדה בין משרדית שתייעץ לממשלה, בתוך ארבעה חודשים, על הצעדים בהם יש לנקוט במסגרת המאבק, כולל שינויי חקיקה.

הוועדה תבחן מה מדיניות הסנקציות הלאומית הטובה ביותר להרחבת המאבק בתוכנית הגרעין האירני. לאחר מכן היא תמליץ למשרדים הרלוונטיים כיצד לפעול בכלים המנהליים העומדים לרשותם ליישום המדיניות שתקבע, תוך רתימת הסקטורים הרלוונטיים במשק הישראלי (מפעילי גז, נפט, תחבורה, תקשורת ובנקאות).

בנוסף, יתקבלו שתי החלטות הצהרתיות: הראשונה היא שישראל מחוייבת ליישום החלטות מועצת הביטחון בנושא אירן ולפעילות הבינלאומית למאבק בתוכנית הגרעין האירני. השניה היא שישראל שותפה למאמצים הבינלאומיים לאמץ חקיקה המטילה סנקציות נרחבות על אירן. "ההחלטה מבטאת נדבך נוסף במחוייבות החד משמעית והמפורשת של ממשלת ישראל, בפני העולם כולו, למאבק בתוכנית הגרעין האירנית ולמשטר הסנקציות הבינלאומי המוטל על אירן", נכתב בהצעת ההחלטה.

בתוך כך, הממשלה תאשר גם את מינוי מיכל עבאדי בויאנג'ו לתפקיד החשבת הכללית של האוצר, במקום שוקי אורן, ואת מינוי עו"ד רז נזרי לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי), במקום עו"ד רחל גוטליב. שני המינויים ייכנסו לתוקף ב-1 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully