וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

נמרוד הלפרן

16.4.2011 / 0:03

שבוע המסחר בבורסה האמריקאטית נסגר בירידה בפעם השניה ברציפות. זאת למרות שמדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.5% לערכו ואילו הנאסד"ק עלה ב-0.2%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית אולם השלימו ירידה שבועית שנייה ברציפות, לאחר שנתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום בארה"ב האפילו בהשפעתם על דו"חות כספיים מאכזבים של גוגל ובנק אוף אמריקה והערכות כי בנקים מרכזיים ברחבי תבל יגבירו את צעדיהם לבלימת האינפלציה.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5%; מדד S&P 500 הוסיף 0.4% אך ירד בסיכום שבועי ב-0.6% - ירידה שבועית שנייה ברציפות; מדד נאסד"ק טיפס ב-0.2%. שוק האג"ח הממשלתיות נסגר במגמה חיובית, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.09% לרמה של 3.41%.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה בחודש מארס ב-0.5% לעומת החודש הקודם, עלייה חודשית תשיעית ברציפות, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה תאמה את תחזיות הכלכלנים. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים, עלה ב-0.1% - פחות מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.2%. לעומת חודש מארס 2010 עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.7% - העלייה השנתית החדה ביותר מאז דצמבר 2009.

גוגל הרוויחה פחות מהתחזית

נתונים שפורסמו מוקדם יותר היום בעולם הצביעו על התגברות האינפלציה באירופה ובאסיה. מדד המחירים לצרכן ב-17 מדינות גוש היורו עלה אף הוא ב-2.7% במהלך 12 החודשים האחרונים - יותר מנתונים ראשוניים שהצביעו על עלייה של 2.6%. מדד המחירים לצרכן בסין קפץ בחודש מארס ב-5.4% לעומת החודש הקודם - העלייה החדה ביותר מאז חודש יולי 2008 ומעט מעל לתחזיות הכלכלנים, לפי נתונים שפירסמה היום הלשכה לסטטיסטיקה של סין. מדד המחירים ליצרן בהודו עלה בחודש מארס בקצב שנתי של כמעט 9% - הרבה מעל לתחזיות הכלכלנים.

עוד בחזית המקרו כלכלית היום בארה"ב. התפוקה התעשייתית בארה"ב גדלה בחודש מארס ב-0.8%, עלייה חודשית חמישית ברציפות, מסר היום הבנק הפדרלי. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של 0.6%. ניצול כושר הייצור עלה בחודש שעבר ל-77.4% - הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש יולי 2008 - לעומת 76.9% בפברואר. עם זאת, ניצול כושר הייצור עודנו נמוך מרמה ממוצעת של 80.4% שנרשם בין שנת 1972 לשנת 2010.

מדד הפעילות הכלכלית של אזור ניו יורק (מדד אמפייר סטייט) עלה החודש לרמה של 21.7 נקודות – שיא של שנה - לעומת רמה של 17.5 נקודות במארס, לפי נתונים שפירסם היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. מדד מעל לרמה של אפס משקף צמיחה בפעילות ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביעה על ירידה בפעילות הכלכלית.

גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, דיווחה אמש לאחר הסגירה על רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 8.08 דולר למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 8.11 דולר למניה - לאחר שהגדילה את הוצאותיה על גיוס עובדים ושיווק עקב תחרות מוגברת מצד חברות דוגמת פייסבוק ואפל.

בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול ביותר בארה"ב במונחי נכסים, דיווח על ירידה של 36% ברווחיה ברבעון הראשון של שנה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, אולם רשמה רווח רבעוני ראשון זה שלושה רבעונים. הבנק רשמה ברבעון רווח של שני מיליארד דולר, או 17 סנט למניה - 10 סנט פחות מתחזיות האנליסטים.

חברת סודה סטרים הישראלית השלימה גיוס מניות משני של 50 מיליון דולר, לפי מחיר של 43.5 דולר למניה - נמוך ב-3% ממחיר השוק הנוכחי שלה אך גבוה בכ-120% ממחיר בו ביצעה את הנפקתה הראשונית בנאסד"ק בנובמבר האחרון. החברה הנפיקה מיליון מניות חדשות, שהכניסו סכום זה לקופתה. בנוסף, מכרו בעלי המניות של החברה - ובראשן קרן פורטיסימו - 5 מיליון מניות נוספות ושילשלו לכיסם 211 מיליון דולר נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully