וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנים ל'תנו לחיות לחיות'

עובד אלחליבי

16.4.2011 / 12:36

העמותה שרשמה לא מעט הישגים במהלך קיומה כמו שימוש בכלבים בקורסי טראומה של צה"ל וחוק איסור פיטום אווזים, חוגגת היום (שבת) רבע מאה לקיומה ומגייסת תרומות לרכישת רכב הצלה שני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתי אלטמן, מייסדת ודוברת 'תנו לחיות לחיות'/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-1986 הייתה אתי אלטמן אחת משלושה חלוצים שיסדו את עמותת 'תנו לחיות לחיות'. במשך השנים העמותה הפכה לאחד מהגופים הבולטים לקידום זכויות בעלי חיים בישראל. עבור אלטמן, מלחמה עבור בעלי חיים, היא מלחמה עבור אלה שלא יכולים להגן על עצמם. על פי תפיסתה, השאלה היא לא למה צריך להגן על בעלי החיים, השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא, מה לעשות עבורם כדי שבעלי החיים יזכו לכבוד בסיסי שמגיע ליצורים חיים? ומה לעשות כדי שבעלי חיים לא ינוצלו על ידי בני אדם? היום, אלטמן מנהלת את העמותה ופועלת במלוא המרץ, כדי להמשיך להילחם עבור זכויות בעלי חיים.

אווזים. אביב חופי
בזכות 'תנו לחיות לחיות', פיטום אווזים בארץ אסור/אביב חופי

רבע מאה של פעילות חברתית, היא נקודת ציון ראויה כדי לעשות סיכום כלשהו, מהם הישגיה החשובים של העמותה?

"חוק צער בעלי חיים, שנחקק בשנת 1994, והגדיר בחוק שלוש שנות מאסר על התעללות בבעלי חיים, הוא הישג חשוב בעיני. מדובר בחוק ראשון מסוגו בישראל שבא להגן על זכויות בעלי החיים והצלחנו להעביר אותו בזכות מעורבות רבה של 'תנו לחיות לחיות'. במשך השנים, השגנו לא מעט ניצחונות, כמו המאבק נגד צבא הגנה לישראל ובה"ד 10 כנגד ניסוי ATLS (ניסויים בבעלי חיים , שימוש בכלבים מטושטשים בקורסי טראומה). בסופו של דבר, צה"ל הפסיק להשתמש בכלבים בקורסי טראומה והחל להשתמש בבובות סימולציה. אני זוכרת מקרה אחר, בשנת 1993 ניתן פסק דין על איסור ייצוא כלבים וחתולים למאכל לפיליפינים בבית המשפט המחוזי בחיפה, בעקבות פעילות העמותה לחשיפת בית עסק לייצוא כלבים וחתולים לפיליפינים לצורכי מאכל. הישג חשוב נוסף שהיה נקודת ציון משמעותית, בשנת 2003 היינו מעורבים ביחד עם 'אנונימוס' בפעילות למען החוק נגד פיטום אווזים. החוק התקבל והיום לא מתבצע פיטום אווזים במדינות ישראל"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בהשוואה ל-1986, את חושבת שהיום התפיסה של זכויות בעלי חיים השתנה? האם במשך 25 השנים האחרונות החברה הישראלית מודעת יותר לזכויות של בעלי חיים?

"אני מאמינה שהמודעות היא הדבר החשוב ביותר שהשתנה מאז שהתחלנו לפעול. בזכות אלפי כתבות שיזמנו בתקשורת, עשרות מאבקים ציבוריים והצעות חוק שהובלנו ופעילות חברתית ענפה, אין היום אדם בישראל שלא יודע מה לעשות כאשר נתקל בחיה פצועה ברחוב. המודעות להתעללות בכל בעל חיים נושם, בין אם זה ציפור, צב או קיפוד, עלתה ב-90 אחוזים מאז שנוסדה העמותה. גם בזמן מלחמות ואסונות, העמותה העלתה על סדר היום הציבורי את המודעות לאימץ חיות. בזמן מלחמת המפרץ השתתפנו בתכנית קבועה בטלוויזיה לאימוץ בעלי חיים שננטשו. פעילות דומה של איסוף כלבים נטושים ואימוצם קיימנו גם במהלך ההתנתקות, מלחמת לבנון השנייה ואף במהלך השרפה בכרמל השנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלבים ביום אימוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה המאבקים המרכזיים שעמותת 'תנו לחיות לחיות' מובילה היום?

"בתחום של סחר בפרוות, 'תנו לחיות לחיות' מעורבת בקידום החוק נגד סחר בפרוות בישראל, והיא הנציגה הישראלית של הקואליציה הבינלאומית נגד פרוות ובנושא הזה, עוד יש לנו הרבה עבודה. אנחנו ממשיכים להילחם נגד השתתפות של בעלי חיים בקרקסים בישראל וגם כמובן בנושא של ניסויים בבעלי חיים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צילומים נסתרים חשפו ניסויים בבעלי חיים ובעיקר בקופים". מכון וייצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנושא של ניסויים בבעלי חיים היו לכם גם ניצחונות חשובים

"כן, בזכות פעילות אינטנסיבית שלנו לא נפתחה חווה לגידול קופים לצורך ניסויים, שהייתה אמור להיפתח בקיבוץ אור הנר. בשנת 2007 חשפנו צילומים נסתרים ממכון וייצמן, באמצעותם הבאנו לחשיפת הניסויים בבעלי חיים ובעיקר בקופים המתקיימים במקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסוגל להגיע ל-6 קריאות ביום. אמבולנס 'תנו לחיות לחיות'/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה המטרות הבאות?

"אמבולנס בעלי חיים. 'תנו לחיות לחיות' הייתה הראשונה להפעיל רכב חילוץ והצלה כבר עם הקמת העמותה, ומאז אנו מפעילים אמבולנס מדי יום באזור המרכז, אשר מציל מדי חודש למעלה מ-100 בעלי חיים ממוות. כיום אנו מקבלים 20 קריאות ביום והאמבולנס שלנו יכול להגיע לכ-6 קריאות מתוכן. במסגרת חגיגות 25 שנה ב-16 אפריל (יום שבת) במועדון הטראסק, אנחנו מגייסים תרומות לרכישת רכב חילוץ והצלה חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully