וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס רומז: "ישראל קשורה לרוצחי האיטלקי"

ניר יהב ויהושע בריינר

15.4.2011 / 9:45

בחמאס תקפו בחריפות את הארגון שעומד מאחורי רציחתו של פעיל זכויות האדם האיטלקי ויטוריו אריגוני, אולם בכיר בחמאס טוען: "המטרות של מי שביצע את הפשע זהות למטרות ישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

דובריו הרשמיים של חמאס תקפו אמנם קשות את ארגון 'האיחוד והג'יהאד' על כך שרצח הלילה (שישי) בעזה את פעיל זכויות האדם האיטלקי, ויטוריו אריגוני, אולם בחמאס יש גם מי שרומז כי ישראל עומדת מאחורי אותו ארגון סלפי-ג'יהאדיסטי קיצוני.

סגן ראש לשכת ההסברה הממשלתית של חמאס, סלאמה מערוף, אמר הבוקר כי "מטרותיהם של הגורמים שביצעו את הפשע זהות למטרותיה של ישראל, בעיקר לאחר ששומעים את האיומים לנקוט את כל הצעדים למנוע מהמשט הבא להגיע לעזה". מערוף הבהיר עוד כי פשע זה הוא ניסיון כושל להשבת האנרכיה לרחובות עזה.

ארגון "האיחוד והג'יהאד", אשר הודיע אתמול כי חטף את האזרח האיטלקי ויטוריו אריגוני, הכחיש הבוקר כל קשר לחטיפתו ורציחתו. בהודעה שפרסם נכתב: "למרות שאין לנו כל קשר לחטיפה, ברור שמה שקרה הוא תוצאה טבעית של המדיניות של ממשלת חמאס כלפי הסלפיים".

גופתו של אריגוני אותרה הלילה בבית נטוש ברצועת עזה. לאחר הדיווח על הירצחו, נמסר כי שני בני אדם נעצרו בחשד למעורבות ברצח וכי כוחות הביטחון של ממשלת חמאס מחפשים אחר חשודים נוספים. בתוך כך, רומא גינתה הבוקר את הירצחו של אריגוני. בהצהרה של ממשלת איטליה נאמר כי "אנו מגנים באופן הברור ביותר את מעשה האלימות השפל, שבוצע על ידי קיצוניים האדישים לערך של חיי אדם". משרד החוץ החוץ האיטלקי הביע "תדהמה עמוקה על הרצח הברברי" ומסר תנחומים למשפחתו של אריגוני.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את חטיפת האזרח האיטלקי, עוד בטרם נמצאה גופתו. בהצהרה מטעמו נכתב, כי אבו מאזן קורא "לשחרורו המידי ללא תנאים" של אריגוני. לדבריו, "הפעולה איננה משרתת את המטרה הצודקת של העם הפלסטיני, ואף פוגעת בה".

"הוא היה יותר פלסטיני מרוצחיו"

אריגוני נמצא בעזה החל משנת 2008 וליווה פלסטינים, בעיקר דייגים וחקלאים ותיעד תקיפות ישאליות עליהם. הוא מוכר גם לשלטונות הישראלים, כאשר לפני כשלו שנים נעצר יחד עם דייגים בעזה על ידי כוחות חיל הים ונלקח למעצר בישראל, בסופו גורש משטחי המדינה. הוא חזר לעזה ב-2009, במשט השני שהגיע לרצועה.

האווידה עאראף, מראשי תנועת הסולידריות הבינלאומית עם הפלסטינים - ISM בה היה פעיל אריגוני אמרה הבוקר לוואלה! חדשות כי "אנו מזועזים וכואבים מהרצח הזה. הוא היה אדם עם נשמה נהדרת. האנשים בעזה אהבו אותו והוא החשיב את עזה כביתו. כל הפלסטינים שאנו מכירים מזועזעים מהאירוע ויודעים שהרצח אינו מייצג את אנשי עזה. הוא היה יותר פלסטיני מהרוצחים שלו". היא ציינה כי כרגע נותרו בעזה עוד ארבעה פעילים בינלאומיים של הארגון והם אינם חוששים לחייהם ולא מתכוונים לעזוב. "אנו כאן כדי להעביר מסר לעולם – שיראו מקרוב את השלכות הכיבוש הישראלי. ויטוריו לא היה רוצה שנצא מעזה, אלא נמשיך בפעילות".

עאראף הוסיפה ואמרה כי היא "מבינה את הישראלים שחוששים שדבר דומה יקרה לגלעד שליט ובאופן כללי כל חטיפה או הרג של אדם היא אירוע נורא. אני מקווה מאוד ששליט וכל האסירים הפוליטיים ישוחררו בקרוב, אך על הישראלים להבין שבכל פעם שהם חושבים על גלעד שליט הפלסטינים חושבים על 8,000 האסירים הנמצאים בבתי הכלא הישראלים.

"בכל חברה יש פושעים ואני מקווה שהרוצחים יובאו לדין, אך האנשים שעשו את המעשה הזה אינם מייצגים את התרבות והתחושה הפלסטינית", טענה עאראף, "יש לנו מחלוקות פנימיות משלנו שצריכות להיות מופרדות מהסיכסוך עם הישראלים, אך הן אינן הופכות את ישראל לפחות אשמה. אילו הישראלים היו מסיימים את הכיבוש זה היה מאפשר לנו לפתור את המחלוקות הפנימיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully