וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אנשי הנשיא העצור: מקורבי מובארק נופלים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.4.2011 / 19:21

כלי התקשורת במצרים ובעולם מתרכזים במעצרם של הנשיא לשעבר מובארק ובניו עלא וגמאל. עם זאת, גורמי ממשל בכירים, בהם ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הפרלמנט בעבר, נעצרו ונחקרו אף הם

מעצרם של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק ובניו, עלא וגמאל, מעורר מן הסתם סערה-רבתי במצרים ובעולם, אך רבים שוכחים כי דמויות מרכזיות במשטר שהופל עצורות, נחקרות ועומדות לדין אף הן בחשד לשחיתות, גניבת הקופה הציבורית ומעורבות בהרג מפגינים. מבין יתר האישים שנעצרו: ראש הממשלה לשעבר, שר הפנים לשעבר, יו"ר הפרלמנט לשעבר וראש לשכתו של מובארק לשעבר.

בכיר העצורים הוא ללא ספק אחמד נזיף, שכיהן כראש הממשלה של מצרים מ-2004 ועד לפני חודשיים בלבד. נזיף נחקר בחשד לשחיתות, בעיקר בכל מה שנוגע לעסקה למכירת צלחות מתכת למכוניות. לצדו נעצר גם מזכ"ל מפלגת השלטון לשעבר, ספוואת שריף, שנחשב לאחד האנשים החזקים במשטרו של מובארק. שריף נעצר בחשד שקיבל שוחד.

בכיר נוסף שנעצר הוא שר הפנים לשעבר בממשלתו של נזיף, חביב עאדלי. עאדלי נעצר ונחקר בגין חשדות למעשי שחיתות ולמעורבות בהרג מפגינים. רבים במצרים רואים בו כאחראי המרכזי להרג האזרחים המצרים שהפגינו נגד משטרו של מובארק וכמי שהורה לכוחות הביטחון לירות אש חיה לעברם. עאדלי טען בחקירתו כי מובארק הוא זה שהורה לו לנקוט יד ברזל נגד המפגינים אולם מובארק הכחיש זאת בתוקף וקרא לו "שקרן".

עצור נוסף בגין חשד לשחיתות הוא אחמד פתחי סרור, יו"ר הפרלמנט לשעבר ודמות בולטת במפלגת השלטון. בין היתר פרסמו כלי התקשורת במצרים כי סרור מינה עשרות יועצים לפרלמנט במשכורת-עתק של כ-20 אלף דולר לחודש. המיליארדר אחמד עז, מבכירי מפלגת השלטון ומקורבו של גמאל מובארק, עצור אף הוא בחשד למעשי שחיתות וכמו יתר חבריו הוא עומד לדין.

בנוסף אליהם אפשר למנות גם את שר התיירות לשעבר זוהייר ג'ראנה, שר השיקום לשעבר אחמד מוגרבי, ראש לשכתו של מובארק לשעבר זכריא עזמי, איש העסקים הנודע איברהים כאמל, וכן שרים נוספים, חברי פרלמנט ואנשי עסקים רבים – כולם מזוהים עם שלטונו של מובארק וכולם חשודים במעשי שחיתות וגניבת כספי ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully