וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: ערבים הופלו בבחירות להסתדרות המורים

14.4.2011 / 19:20

"רשימת המורים הדמוקרטיים" עתרה לבית הדין של הסתדרות המורים, בבקשה לפסול את תוצאות הבחירות האחרונות. לטענתם, בקלפיות לא הוצבו פתקי הצבעה בערבית ושמם הוסר מרשימת המועמדים

"רשימת המורים הדמוקרטיים", שהתמודדה בבחירות האחרונות בהסתדרות המורים עתרה היום (חמישי) לבית הדין של ההסתדרות, בבקשה לפסול את תוצאות הבחירות שנערכו בשבוע שעבר על רקע אי סדרים חמורים ואפליה, וכן ולמנוע את כינוס ועידת הצירים שתבחר את מזכ"ל ההסתדרות לאחר חג הפסח.

לטענת העותרים, נפלו פגמים שיטתיים וחמורים במספר אזורים וקלפיות, בבחירות שנערכו לפני עשרה ימים. עיקרם מופנה נגד קהל הבוחרים הערביים. פתקי הצבעה של הרשימה הערבית כלל לא נמצאו באזורים מסוימים, והבוחרים בקלפיות הוטעו בקשר להתמודדותה של הרשימה בבחירות. עוד נאמר כי חלק מהמשגיחים בקלפיות אף הטעו את הבוחרים ואמרו להם כי לא ניתן להצביע עבור הרשימה.

סינא חמדאן עמאר, אחת העדות המצוינות בעתירה סיפרה כי הגיעה לקלפי באחד מבתי הספר בתל אביב, ונאמר לה כי "הפתק צ'", סמלה של רשימת המורים הדמוקרטית בבחירות, אינו מופיע בין פתקי ההצבעה מאחר שרשימה זו אינה מתמודדת בסניף תל אביב.

לטענתם, באזורי בחירה שלמים כגון ירושלים, נצרת, פתח תקווה ובאר שבע, לא היו פתקי הצבעה של הרשימה בשפה הערבית. כך גם בחלק מהקלפיות באזור השרון. מכיוון מחלק גדול מתומכי הרשימה לא דוברים עברית, בירושלים ובבאר שבע מצביעים רבים התבלבלו והצביעו בטעות עבור הרשימה שצויינה באות "ד" במקום "צ", מאחר ולא ידעו מהו התעתיק הנכון של האות לעברית.

"מדובר בעניין עקרוני"

"רשימת המורים הדמוקרטיים" קיבלה בכל אזור תל אביב שלושה קולות בלבד, ובאזור השרון קול אחד בלבד. לדברי העותרים מדובר בתוצאה בלתי סבירה בעליל הממחישה את הפגמים והכשלים ביום ההצבעה. לפיכך, מבקשים חברי הרשימה לערוך בחירות חוזרות להסתדרות המורים.

"על אף שהדברים הוצגו לוועדת הבחירות, היא סירבה באורח תמוה לבצע בדיקה כלשהי של הטענות והעדיפה, באורח שערורייתי לטמון את ראשה בחול", מסרו עורכי הדין שאול ציוני ואלי פילרסדורף שהגישו את העתירה. "מדובר בעניין עקרוני, הנוגע לייצוג של קבוצת מיעוט הסובלת גם כך מתת ייצוג במוסדות ואין כל ספק שהדברים יתבררו לעומק בערכאות המוסמכות".

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה כי "העתירה טרם הגיעה לידינו כדין. ישנם נספחים רבים לעתירה ואנו נגיב עליה רק אחרי שנקבלה כדין ונלמד אותה. נזכיר כי בעבר הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי ונדחתה על הסף. כמו כן, פרסום עתירה שאין לה בסיס ופוגעת בשם הסתדרות המורים לשווא דינה לשון הרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully