וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מתנחלים יידו אבנים, חיילים עמדו מנגד

14.4.2011 / 19:30

מתנחלים רעולי פנים מיצהר תועדו במצלמות "בצלם" כשהם מיידים אבנים בכפר פלסטיני, כשלפניהם חייל חמוש שאינו מפריע להם. תושבי יצהר: "מהכפר הזה יצאו מחבלים לבצע אצלנו פיגוע"

צילום מסך

(צילום: ארגון בצלם. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

בשבת האחרונה ירדו עשרות מתנחלים מיצהר אל הכפר עצירה אל-קבליה הסמוך והחלו ביידוי אבנים מסיבי לעבר בתי הכפר ואף שרפו רכב של תושב מקומי. האירוע התרחש לאחר שבלילה הקודם הצליחו שני פלסטינים להתקרב לבתי היישוב, כאשר המתנחלים טוענים כי השניים התכוונו לבצע פיגוע במקום. האירועים תועדו במצלמה של ארגון "בצלם" ומתפרסמים היום (חמישי), כאשר בצילומים נראים עשרות מתנחלים, חלקם רעולי פנים וחלקם חמושים, המגיעים מכיוון יצהר ומיידים אבנים לעבר בתי הפלסטינים. חלק מהמתנחלים אף מצליחים להגיע לאחד הבתים הקיצוניים בכפר ולרגום אותו באבנים. המתנחלים, שחלקם לבשו אף טליתות, הגיעו למצב של עימות ישיר עם הפלסטינים, כאשר לאחר דקות ארוכות מגיע למקום כוח צבאי שפתח באש לעבר הפלסטינים, אולם לא ידוע על נפגעים בתקרית.

בחלק מהמקרים המתועדים, נראים מתנחלים רעולי פנים כשהם מיידים אבנים, כשלפניהם חייל חמוש שאינו מונע מהם להמשיך במעשיהם. רק לאחר הגעת כוח התערבות של מג"ב, שהשתמש באמצעים לפיזור הפגנות, חזרו המתנחלים ליצהר. בסופו של האירוע, כאמור, הוצת רכבו של אחד הפלסטינים.

ביצהר אומרים, כי האירוע החל בניסיון חדירה שמטרתו הייתה לבצע פיגוע בתושבי היישוב בלילה הקודם, ורק בנס האירוע לא נגמר בהרוגים. "אנחנו לא צריכים שמשפחה תישחט בשביל להגן על עצמנו", אמר דובר היישוב אברהם בנימין, "מהכפר הזה יצא מחבל לעבר שכונה ביישוב לפני שנתיים וניסה לרצוח ילד ושרף בית של אחת המשפחות. בנוסף, כמה מאות מטרים מהכפר הזה נרצחו שניים מתושבי יצהר. לא מדובר בכפר של אוהבי ישראל גדולים ולא פלא שבצלם והמממנים שלהם מהאיחוד האירופאי מעוניינים להפיץ עלילות דם כלפי התושבים, לא רחוק מפסח".

דובר צה"ל מסר בתגובה לדברים כי "לצערנו בוחר ארגון 'בצלם', גם הפעם, למנוע מצה"ל את האפשרות לבדוק אירוע זה ולהגיב עליו בהתאם. הארגון מפיץ את הסרטונים האמורים לכלי התקשורת על מנת שאלו ימהרו ויפרסמו אותם בטרם בדק ותיחקר צה"ל את הטענות והסרטונים. ברור כי לכל אדם וגוף בעולם, הזכות הבסיסית להגיב וארגון 'בצלם' שולל מצה"ל זכות זו ולא בפעם הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully