וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרישתו של חגי הדס היא לא העיקר

אורי סלונים

14.4.2011 / 16:24

בסופו של יום, לא חגי הדס הוא שאחראי על ההחלטות הקשות אלא הממשלה. אורי סלונים, מתווך בעברו, חושב שיש למנות מהר אחראי חדש על המו"מ, כדי להביא את פרשת גלעד שליט לסיומה

ההודעה הפומבית על סיום תפקידו של חגי הדס אינה כלל ועיקר ה-"Issue". הנושא הרלוונטי הוא אך ורק השבתו לישראל של גלעד שליט, חייל צה"ל הנמק במרתפי חמאס כבר חמש שנים, והחובה המוחלטת של מדינת ישראל להשיבו חי ובריא.

אני מלווה את נושא שבויי ונעדרי צה"ל ומשפחותיהם כבר 26 שנים, הן כיועץ ראשי הממשלה ושרי הביטחון בעבר, והן כמלווה ומסייע. בחמש השנים האחרונות אני מכיר וחש מקרוב עם אביבה, נועם, צבי ומשפחת שליט את הקושי הבלתי-נתפש לחיות באי וודאות ובמתח את החיים בצל נושא זה.

לסיים את הסאגה

חגי הדס הוא איש מקצוע, עם רקע בטחוני מרשים, אדם מוכשר, יצירתי, ובעל יושרה יוצאת דופן במקומותינו. אך יהא האדם חיובי ככל שיהיה, בסופו של יום הוא "השליח" ולא מקבל ההחלטות או תחליף של אלה, החייבים לקבל הכרעות והחלטות, ולו גם קשות, אשר ישיבו את גלעד הביתה.

החובה של ממשלת ישראל להשיב את חייליה, את אלה שנשלחו במצוותה למערכה, הינה חובה מוחלטת שאינה ניתנת לפשרות או ערעור, וזאת מבלי להיכנס כאן לפרטי העסקה או המו"מ, שהם עד "סוף כל הסופים" באחריות הממשלה והעומד בראשה, על פי הצהרותיהם.

פרישתו של נציג או נושא ונותן, אין לה חיים משלה. זה חלק מתהליך, המחייב עתה להחליט, מיידית וללא כל דיחוי, על ממונה חדש וראוי, ולסיים סאגה נוראית המטלטלת את מדינת ישראל ואזרחיה - תהא דעתם על הנושא אשר תהיה, ויש לכבד כל דעה - מבלי לפגוע בעיקרון המקודש, שיש להשיב כל חייל שנשלח למשימתו, ולו גם מחיר השבתו נתון במחלוקות.

מדינת ישראל חזקה דיה לקבל החלטות, גם קשות, ולעשות את כל מה שצריך כדי לקיים עיקרון ערכי מקודש זה. לעניין זה, פרישתו של חגי הדס, מחייבת פעולה מהירה ולאלתר של מינוי ממונה חדש, שיסיים עניין זה, ונראה את גלעד שליט שב הביתה במהרה, חי ובריא.

* הכותב שימש בעבר כיועץ בהתנדבות לשר הביטחון בעניין השבויים והנעדרים ותיווך במספר עיסקאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully