וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלבס מתגייסים: לא לגרש ילדי העובדים הזרים

14.4.2011 / 13:53

שורה של סלבס, ביניהם ערן צור, אסף אמדורסקי וטלי שרון, הצטלמה לקמפיין חדש של ארגון "ילדים ישראלים" נגד גירוש ילדי העובדים הזרים. רועי בר נתן: "זה עניין אישי ולא פוליטי"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: יאיר דניאל)

ידוען לכל ילד מועמד לגירוש: עשרות ידוענים ישראלים התאספו הבוקר (חמישי) במערכת עיתון "טיים אאוט" בתל אביב לשלב הראשון בהשקת קמפיין חדש נגד גירוש ילדי מהגרי העבודה. 200 ילדים ייאספו לקמפיין, פרי יוזמתו של ארגון "ילדים ישראלים", ולכל אחד מהם יוצמד ידוען שיצטלם אתו לתמונת מגזין. צוות צילום נפרד צפוי להשיק סרט קצר בנושא, בנוסף לצילומי הסטילס, במהלך השבוע הקרוב.

השף ישראל אהרוני היה בין הידוענים הראשונים שהצטלמו הבוקר לקמפיין, לצידה של אלף באוטיסטה, ילדה פיליפנית יפיפייה בת ארבע, המועמדת לגירוש. פרלי, אמה של אלף, הגיעה לישראל לפני תשע שנים והועסקה כמטפלת בקשישים. בשנים האחרונות היא מתגוררת עם בתה בתל אביב ועוסקת בניקיון דירות.

אלף נולדה בחודש אוגוסט 2007, כאשר אשרת העבודה בישראל של אמה פגה חודש לפני הלידה. "משרד הפנים הסכים להאריך לי את אשרת העבודה רק אם אתחייב לשלוח את אלף חזרה לפיליפינים שלושה חודשים לאחר הלידה", מספרת פרלי, "היום אין לי אשרת שהייה ואין לי מושג מה יעלה בגורלי ובגורל בתי הקטנה". ביום ראשון האחרון חגגה אלף את חג הפסח יחד עם חבריה לכיתה. לדברי אמה, מאז שחזרה מהחגיגות היא לא מפסיקה לדבר על אהבתה למצות מרוחות בשוקולד.

אהרוני מתקשה להבין את ההיגיון אשר עומד מאחורי פעולותיה של הממשלה בכל הנוגע לילדים. "הטיפול בבעיית העובדים הזרים לא יכול לבוא בשום אופן על גבם של הילדים. אנשים שמנסים לעשות את ההקשר ההיסטורי ולקשור את המחאה על הגירוש לסיפור העם היהודי מפספסים את הנקודה. אני לא פחות יהודי משר הפנים, ולפי היהדות שלי לא מגרשים ילדים, נקודה".

"ההתנגדות לגירוש חוצה קווים פוליטיים"

הסטנדאפיסט רועי בר נתן הצטלם לצד ג'רוס בן החמש מהפיליפינים. בשביל רועי, ההשתתפות בקמפיין היא אינסטינקט מוסרי שנועד לדבריו לשמור על דמותה של המדינה. "אני משווה את בעיית גירוש הילדים לסיפור הצפרדע והמים החמים. כאשר מכניסים צפרדע למים רותחים, היא קופצת החוצה בפחד. אבל אם נכניס צפרדע למים פושרים, היא לא תשים לב עד שהמים ירתחו ויסכנו את חייה. כמו הצפרדע, גם אנחנו לא שמנו לב למה שקורה פה, למדיניות האכזרית של הממשלה. אותה מדיניות היא ביטוי לקהות החושים שלנו. בשבילי זה עניין אישי ולא פוליטי – ומעל לכל, עניין צודק שיש להיאבק למענו".

רותם אילן, ממייסדות ארגון "ילדים ישראלים" ויזמית הקמפיין, מפנה את הזרקור לפעולותיו האחרונות של משרד הפנים במהלכם נעצרו שבע משפחות של מהגרים, כולן משפחות עם ילדים, כולן גורשו או מיועדות לגירוש. "הילדים שגורשו עד כה לא שייכים עדיין למערכת החינוך הישראלית, אך האיום על אותם ילדים שנמצאים ומצטלמים כאן לקמפיין – מוחשי יותר מאי פעם. מטרת הקמפיין היא לדאוג שאותם ילדים אשר נולדו בארץ והתחנכו בה, גם יישארו בה להמשך חייהם. נושא ההתנגדות לגירוש הוא נושא חוצה גבולות פוליטיים ועל כל אדם מוסרי להתנגד לכך".

בין שאר הידוענים המשתתפים בקמפיין ניתן למצוא את שלמה גרוניך, גל אוחובסקי, טלי שרון, גילה אלמגור, יהלי סובול, יבגניה דודינה, תום אבני, אילנה ברקוביץ', דניאל סלומון, אסף אמדורסקי, דנה ספקטור, מרגלית צנעני, שמיל בן ארי, אלי אילדיס, גיא מרוז, אורלי וילנאי, ניר לוי, אושיק לוי, עליזה אולמרט, ערן צור, איגי וקסמן, שי גולדשטיין, אפרים שמיר, נועם לניר, דורון ג'מצי, שירה גפן ועשרות ידוענים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully