וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת הצעירה בת"א: כך תכנן החשוד את המעשה

איילה חננאל

14.4.2011 / 14:00

עם הגשת הצהרת תובע נחשפים פרטים חדשים בפרשת התקיפה בשדרות ח"ן. חוקרי המשטרה: לאחר פיטוריו התכונן החשוד במשך שנה וחצי, "מדובר באדם נקמן"

הצהרת תובע הוגשה היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב נגד החשוד בדקירה ושיסוף גרונה של הצעירה בשדרות ח"ן בתל אביב לפני כחודשיים. ההצהרה הוגשה לקראת הגשת כתב אישום בגין ניסיון רצח נגד החשוד. חוקרי המשטרה חשפו פרטים חדשים בנוגע לתכנון המעשה והם מתכוונים לבקש להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על שמו של החשוד.

מחקירת מפלג התשאול של מרחב ירקון עולה כי החשוד תכנן את הרצח במשך תקופה ממושכת. לפי החקירה במשטרה, החשוד, אשר הועסק בעמותת "לחופש נולד" ביחד עם הקורבן, נהג להביע תרעומת על מספר עובדים בעמותה תוך שהוא מאיים ומקלל את הפעילים. בראש ובראשונה הפנה החשוד את זעמו כלפי הקורבן ואף איים עליה מספר פעמים: "תיזהרי על הגב שלך כשאת הולכת ברחוב", אמר לה. בעקבות התנהגותו פנתה הקורבן למנהלי העמותה ואלו הודיעו לו על פיטוריו.

עוד עלה בחקירה, כי כחודשיים לאחר פיטוריו, בספטמבר 2009, החל החשוד לתכנן לרצוח את הצעירה. במהלך החיפוש שערכו חוקרי המשטרה במחשב שלו, עלה, כי בין היתר, גלש במאות אתרים אשר סוקרים פסקי דין שניתנו בגין רצח וניסיונות רצח, שמסבירים כיצד לבצע את הפשע המושלם, כיצד לבנות סיפור כיסוי ובאלו חומרי ניקוי ניתן להשתמש במטרה להסיר כתמי דם. "הוא גלש בעשרות אתרים שמסבירים איך להתחמק מחקירות משטרתיות ולא להיתפס ואף בחן החלטות בית משפט בשביל לבדוק את רף הענישה וכיצד יהיה ניתן להתחמק מהרשעה", סיפרו החוקרים.

ידע מתי הקורבן מסיימת את המשמרת וארב לה

בשלב מאוחר יותר השיג החשוד תעודת זהות מזויפת ובזהות בדויה רכש אופנוע, כפפות, מעיל, קסדה, סכין וטלפון "טוקמן" כך שלא יהיה רשום על שמו. בטלפון שרכש הוא עשה שימוש למטרה אחת בודדת: במהלך מספר חודשים נהג להתקשר מדי יום לעמותה בה הועסק ולנתק את השיחה, כל זאת במטרה לדעת מתי נמצאת הקורבן בעמותה. במשך כל אותה תקופה קיבל מענה מאנשים אחרים וביום התקיפה היתה זו החשודה שענתה לטלפון, כך נודע לו על מקום הימצאה.

החשוד ידע מתי הקורבן מסיימת את המשמרת שלה, יצא חבוש בקסדה ובמעיל שרכש וארב לה מחוץ למקום עבודתה. כאשר הגיעה הקורבן לשדרות ח"ן, הוא התנפל עליה, דחף את סכינו לתוך פיה והחל לחתוך את לשונה ולשסף את גרונה. הקורבן החלה לזעוק ולהיאבק בו, אז דקר אותה החשוד בכל חלקי גופה מספר רב של פעמים ונמלט מהמקום. מחקירת המשטרה עלה כי לאחר שהסתיים האירוע, החביא החשוד את האופנוע שלו בחניון סמוך לבית החולים איכילוב.

במהלך החקירה, נקרא החשוד מספר פעמים למשטרה, אך לאחר חקירתו הראשונה שוחרר, זאת במטרה שבמעשיו יוביל את החוקרים לראיות נוספות. פריצת הדרך המשמעותית בחקירה אירעה כאשר חוקרי מפלג התשאול הצליחו לאתר את האדם שבשמו רכש החשוד את האופנוע. אותו אדם, כלל לא ידע שנעשה שימוש בזהותו והוא איננו מכיר את החשוד. כאשר זומן האיש לחקירה, סיפר כי לא רכש אופנוע וכי שבועיים קודם לכן פנו אליו מהמשטרה בטענה כי אופנוע שרשום על שמו חונה באופן שמפריע לתנועה סמוך לבית החולים. כאשר הגיעו החוקרים לחניון הסמוך לאיכילוב מצאו את האופנוע שהשאיר החשוד ומתחת למושב האופנוע נמצאו המעיל, הקסדה והסכין מגואלים בדם הצעירה.

"להודות על מה? על זה שאני חף מפשע?"

חוקרי המשטרה עצרו את החשוד לחקירה במהלכה הוא שמר על זכות השתיקה. מדובר "באדם שכל ההתנהלות שלו היא נקמנות", מציינים החוקרים. לדבריהם, לחשוד רקע של מעשי נקם, ביניהם תלונה שהגיש למח"ש לפני מספר חודשים בגין מעצר בלתי חוקי, לדבריו, לאחר שנתפס נוהג בגילופין. בנוסף, לאחר שפוטר, דאג להפיץ עשרות מכתבים כנגד עמותת "לחופש נולד". בתחילה נעצר אדם נוסף בחשד שסייע לחשוד לתכנן את מעשה התקיפה אך הוא שוחרר יומיים לאחר המעצר.

החשוד מכחיש את העבירות המיוחסות לו. במהלך דיון בהארכת מעצרו שנערך לפני יומיים, הוא פנה אל השופטת, דורית רייך שפירא, והביע את עמדתו: "אני נתון ללחץ נפשי כבד מצדם של החוקרים שמבקשים ממני בלי סוף להודות. להודות על מה? על זה שאני חף מפשע?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully