וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ההחלטה להפריט את החברה: עובדי בזק פותחים בעיצומים

28.8.2000 / 18:38

העובדים מוחים על כך שלא נחתם עימם הסכם המבטיח את זכויותיהם; שר התקשורת הכריז על האחד בספטמבר כמועד פתיחת שוק התקשורת לתחרות והממשלה תמכור 50.01 אחוזים מבזק עד סוף השנה

מאת גלי סימן-טוב

עובדי "בזק" יפתחו החל ממחר בעיצומים בעקבות הודעת משרד התקשורת על ההחלטה להפריט את החברה, ולפתוח את השוק לתחרות כבר באחד בספטמבר.

בישיבת השרים להפרטה שנערכה אתמול בהשתתפות ראש הממשלה אהוד ברק, שר התקשורת בנימין בן-אליעזר, שר האוצר אברהם שוחט ומנכ"ל בזק אילן בירן, הוחלט כי הפרטת בזק תצא מיד לדרך, וכי על הנהלת החברה לחתום במהירות המרבית על הסכם עם העובדים. עוד הוחלט כי הממשלה תוציא למכירה 50.01% ממניות החברה בסוף השנה, וקודם לכן תבצע החברה הנפקה פרטית של 8.25% ממניותיה כדי לממן את עלות הסכמי הפרישה של העובדים.

העובדים מוחים כי עד כה לא נחתם עימם ההסכם שיבטיח את זכויותיהם, ולכן יעבדו החל ממחר במתכונת שבת ולא יתקיימו תיקון מערכות גדולות.

יו"ר ועד העובדים, שלמה כפיר: "אנחנו מנהלים משא ומתן עם ההנהלה והממשלה כבר יותר משנה וחצי. אמנם הגענו להסכמה, אך לא נחתם הסכם בעוד ששר התקשורת כבר הודיע על תחילת ההפרטה. במצב שנוצר, השוק יוצא לתחרות לפני חתימת ההסכם. היציאה לתחרות תיאלץ את החברה להתייעל ולפטר עובדים". כפיר מסביר כי בזק לא רוצה לחתום על ההסכם עם העובדים היות ואין לה גיבוי כספי מהממשלה שההנפקה האמורה אכן תצליח, והחברה תגייס את הסכום הנדרש כדי לעמוד בתשלומים. "אנחנו בעד שוק חופשי שיאפשר תחרות אבל לא ניתן שיפקירו את זכויות העובדים".

בירן קרא היום לעובדים לשוב לשולחן הדיונים ולחזור בהם מכוונתם לשבות. "הממשלה, החברה, ונציגות העובדים יכולים להשלים את כל המהלכים הנדרשים להתבצע על ידם בתקופה קצרה, בלבד שיגלו פתיחות נכונה. לבזק יש מחויבות מלאה לעגן את זכויות העובדים".

למרות נכונותה של ההנהלה לחדש את המשא ומתן, לא יצליחו הצדדים להגיע לחתימה על הסכם לפני תחילת החודש, מועד תחילת ההפרטה. הסיבה לכך היא שאישור ההסכם דורש פעילות מואצת של היועץ המשפטי לממשלה ואישור על פי דין של חברת בזק הכולל אישור דירקטוריון ואסיפת בעלי מניות.

מחר בשעות הבוקר תתכנס הנציגות הארצית של עובדי בזק בניסיון לקבוע את המשך דרכם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully