וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהמשך לרופאים: עובדי המעבדות מאיימים לשבות

אריאל נוי

14.4.2011 / 1:33

שביתת הרופאים פוגעת, מסתבר, לא רק באזרחים. עובדי המעבדות סובלים מירידה משמעותית בשכרם כיוון שמטופלים לא נשלחים לבדיקות ע"י הרופאים. "אם ייפגע שכרנו - נצטרף לשביתה"

מסתבר שלא רק האזרחים נפגעים משביתת ההסתדרות הרפואית בישראל, שהחלה לתת את אותותיה. עובדי המעבדות המיקרו ביוכימאים והמיקרו ביולוגים מאיימים גם הם להצטרף לשביתת הרופאים ועובדי בתי החולים וקופות החולים, זאת לאחר פגיעה משמעותית בשכרם בעקבות השביתה. על פי הסכם השכר שלהם, הם מקבלים בונוסים ומענקים על היקפי הבדיקות שהם מבצעים מידי חודש - בנוסף למשכורת החודשית שלהם, אך השביתה הפחיתה משמעותית את היקף הבדיקות וכך גרמה לפגיעה בשכרם.

"עובדי המעבדות נהנים משכר עידוד. המשמעות היא שבנוסף למשכורת הם מקבלים אחוזים מסוימים על פי היקף הבדיקות שהם עשו", סיפר יו"ר הסתדרות המיקרו ביולוגים, אשר גולדשלגר. בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר גולדשלגר כי היקף הבדיקות ירד משמעותית בעקבות שביתת הרופאים, שלא שולחים מטופלים לבדיקות. "בעקבות השביתה ירד מספר הבדיקות בכ-30%. להערכתנו, משרד הבריאות צריך לשלם את גובה הפרמייה על פי ממוצע העבודה שלנו לפני תחילת שביתת הרופאים". לדברי גולדשלגר, "ציבור עובדי המעבדות, בקופות החולים במדינת ישראל, לא יאפשר פגיעה בתשלום שכר עידוד או בכל גורם אחר בגין שביתת הרופאים".

גולדשלגר סיפר כי לחלק מעובדי המעבדות יש דוקטורט ותארים נוספים ולכן קיימת נטייה לחשוב שהם רופאים. "לכל העובדים יש תארים מתקדמים והם לא רופאים או טכנאים כפי שחושבים. בכל מקרה אם יפגע שכרם של עובדי המעבדות בגין שביתת הרופאים, אנחנו נצטרך להצטרף לשביתה כיוון שחלק גדול מעבודתנו משותפת עם הרופאים", אמר גולדשלגר. הוא הבהיר כי בכוונתו לעקוב אחרי תשלומי השכר ולראות אם קיימת פגיעה בשכר עקב שביתת הרופאים. אם יוכח כי קיימת ירידה בשכר, הוא ידרוש ממשרד הבריאות להשלים את המשכורת על פי הממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully