וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד האוצר רוצה לתקוע טריז בין הרופאים"

אריאל נוי

13.4.2011 / 16:49

לאחר שסגן שר האוצר יצחק כהן טען כי נציגי הרופאים השובתים דואגים רק לבכירים, הביעו בהסתדרות הרפואית זעם רב. "אנו נדהמים משפל המדרגה אליו הגיע האוצר"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

על רקע החרפת שביתת הרופאים, נמשכים היום (רביעי) חילופי ההאשמות בין נציגיהם לאנשי משרד האוצר. לאחר שסגן שר האוצר, יצחק כהן, אמר מוקדם יותר היום כי "התנהלות ההסתדרות הרפואית במשא ומתן עם האוצר, מצביעה על כך שהם שוב מייצגים רק את הרופאים הבכירים ולא דואגים לאינטרסים של המתמחים", לא איחרה להגיע התגובה הזועמת של ההסתדרות הרפואית.

"אנו נדהמים משפל המדרגה אליו הגיע האוצר", נמסר בתגובת ההסתדרות הרפואית, "בהתנהלותו המניפולטיבית וחסרת האחריות ובניסיונותיו להסיט את הדיון מהבעיות האקוטיות שעל הפרק, לניסיון נואל (וחסר כל סיכוי) לתקוע טריז בין הרופאים. הרופאים המתמחים מכירים היטב את המערכת והם אינם זקוקים ל'עזרתו' של סגן השר שידריך אותם כיצד לפעול. כמובן שהם שותפים לדרכנו לרבות בגיבוש הדרישות השונות שהצגנו במו"מ".

עוד אמרו בהסתדרות הרפואית כי "אין חולק, כי בעיות המתמחים הן מהנושאים המרכזיים במו"מ הנוכחי ודרישות התקינה שהצגנו נועדו בראש ובראשונה לפתור את הבעיה האקוטית של עומס העבודה של המתמחים. הר"י קוראת לאוצר, להקדיש את זמנו ומרצו לניסיון אמיתי להגיע להסכמות על להצלת מערכת הבריאות ולא לעיסוק שיטתי בתככנות ובטקטיקות אשר כל מטרתן להסיט את הדיון הציבורי מהבעיות הממשיות והאקוטיות שעל הפרק".

ח?כ ד?ר רחל אדטו (קדימה) אמרה בתגובה כי ?הצעת סגן שר האוצר ממחישה את חוסר ההבנה הבסיסי של משרד האוצר-ראשיו ופקידיו, בכל הנוגע למערכת הבריאות. המאבק הנוכחי אינו עוסק רק בחמש שנות ההתמחות של הרופאים הצעירים אשר בוודאי יש להטיב עם שכרם, אולם יש לזכור כי בתום תקופת ההתמחות, ממתינות לרופא המומחה 30 שנה נוספות כרופא המרוויח משכורת לא הולמת ולא ראויה. בניגוד לתפיסה הלוקה בחסר של האוצר, מרבית הרופאים המומחים בבתי החולים אינם עוסקים ברפואה פרטית ועל כן הניסיון להציגם כבעלי שכר עתק הינו הטעייה בזדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully