וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכה ה-11: ארבעה נכוו במהלך ניקיונות לפסח

אריאל נוי

13.4.2011 / 12:00

הארבעה אושפזו בתל השומר לאחר שנכוו מחומרי ניקוי, ביניהם ילד כבן שנתיים שנכווה בפיו. מנהל יחידת הכוויות, ד"ר יוסי חייק: "להשתמש בכפפות ולהרחיק החומרים מילדים"

במרכז הרפואי שיבא - תל השומר אושפזו בימים האחרונים ארבעה בני אדם, שנכוו כתוצאה משימוש בחומרי ניקוי, בעיקר מסירי שומנים, במהלך ההכנות והניקיונות לחג הפסח. מסירי השומנים נחשבים לחומרים כימיים בסיסיים אשר עלולים לגרום לפגיעה בצורת כוויות עמוקות שעלולות להביא לנזקים תפקודיים ואסתטיים משמעותיים.

אחד המטופלים שפונה לבית החולים הוא ילד כבן שנתיים שנגע בנוזל לניקוי ונכווה באזור הפה. למרות שמדובר בכוויה קטנה, נאלצו הרופאים לאשפזו על מנת להשגיח, לטפל ולמנוע החמרה של הנזק שנגרם מהחומר. בין המטופלים הנוספים חייל שיצא לחופשה ועזר בניקיונות הבית ונכווה בכף הרגל.

ד"ר יוסי חייק, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל יחידת הכוויות בתל השומר, אמר לוואלה! חדשות כי כמעט כל פסח "אנחנו מתמודדים עם גל של פציעות וכוויות". ד"ר חייק מדגיש כי יש להשתמש בצורה מאוד זהירה ומבוקרת במסירי השומנים וכן בחומרי ניקוי המכילים סודה קאוסטית. לדבריו, חובה להרחיק חומרים אלו מהישג ידם של ילדים ויש לעבוד עם כפפות.

מבית החולים נמסר כי היה והעור בא במגע עם החומר יש לבצע שטיפה במים זורמים פושרים במהירות האפשרית, כולל ניגוב מעת לעת של האזור, במשך רבע שעה ברציפות, כדי למנוע את התפשטות החומר וחדירתו לעור. אין להשרות את העור הפגוע באמבט עם מים עומדים, מחשש לדילול החומר והגברת חדירותו לעור. בכל חשש או פגיעה יש להיוועץ עם מומחה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully