וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור אלפרון נידון ל-3 שנות מאסר בגין סחיטה

13.4.2011 / 9:58

דרור אלפרון ושניים משותפיו נידונו לעונשי מאסר של עד שלוש שנים לאחר שהורשעו בסחיטה באיומים של בעלי עסקים במתחם "ג'י" בכפר סבא. אמו של אלפרון: "לא מבינה ההתנהלות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר היום (רביעי) שלוש שנות מאסר על דרור אלפרון, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בארבעה סעיפים של סחיטה באיומים, במסגרת פרשת סחיטת בעלי עסקים במתחם "ג'י" בכפר סבא. עם זאת בגזר הדין נכללו גם החודשיים אותם כבר ריצה אלפרון במעצר. שני נאשמים נוספים בפרשה - רובי מרקוס ודני טריגר - נידונו לעונשי מאסר של 30 ו-24 חודשים בהתאמה.

על פי כתב האישום, במשך מספר חודשים, החל מדצמבר 2009, הגיעו מרקוס וטריגר למסעדות ובתי קפה במתחם, ודרשו לקבל לידם בקבוקים למחזור, תוך שהם מציינים שהם עובדים עבור אלפרון, במטרה להפחיד את הבעלים ולגרום להם למסור את הבקבוקים. כאשר המסעדות סירבו למסור את הבקבוקים או התלוננו על כך שאלפרון אינו משלם להם עבורם, איים עליהם אלפרון.

"עבירות הסחיטה למיניהן הן עבירות קשות ומכוערות. אדם משתלט על רעהו ועל עשייתו באמצעי כוח או הפחדה ועושה בו כחפצו. והקורבן, כנוע ומושפל, חושש לעצמו ולעיתים גם לחייו, ממלא אחר דרישות הסוחט", כתב השופט זכריה כספי בגזר הדין. "מעשים כאלה פוגעים באופן ממשי בחברה, במיוחד כאשר אין בכוחם של הנסחטים להתנגד ולסרב לדרישות המופנות אליהם. העבריין מנצל, אפוא, באופן ציני, תחושה זו, כדי להשיג בדרך עבריינית את הכספים"

השופט גזר על אלפרון 26 חודשי מאסר בגין העבירות בתיק זה, וכן הפעיל עונש מאסר על תנאי שנגזר בעבר על אלפרון, כך שהעונש שנגזר עליו מסתכם בשלוש שנים. בנוסף, בית המשפט הטיל על אלפרון קנס של 20 אלף שקלים. מרקוס נידון לשנתיים מאסר בגין העבירות בתיק זה, וכן נגזרה עליו חצי שנת מאסר נוספת בשל הפעלת מאסר על תנאי וקנס בגובה 5,000 שקלים. גם על טריגר הושת קנס של 5,000 שקלים.

אהובה אלפרון, אימו של דרור, אמרה לאחר מתן גזר הדין כי "אני מקווה שיבואו ימים טובים יותר, כרגע אני חשה תסכול נוראי. אני לא רואה את הפשע, איפה הפשע שהתבצע? לא מבינה איך הדברים מתנהלים פה". אלפרון הוסיפה כי "אני חוזרת הביתה, יש לי שם עוד הרבה ילדים קטנים ואני אמשיך לחזק את דרור ולתמוך בו ולהתפלל ולקוות שהימים יעברו שהחופש יהיה מנת חלקו כמו כל אזרח במדינה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully