וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין בבני ברק: נשים "לא צנועות" מוצגות כחיות

מוטי לוי

13.4.2011 / 6:30

מודעות שנתלו בבני ברק מדמות נשים שמתלבשות באופן "לא צנוע" לחיות בג'ונגל. על מה המהומה? בגדי לייקרה וטריקו וחצאיות ברך. הצייר: "הן פוגעות ברגשות. שילכו לדיזינגוף"

מודעות רבות ניתלו היום (שלישי) בחוצות העיר בני ברק במחאה על מה שהוגדר כחוסר צניעותן של נשים בעיר. תחת הכותרת "חיות הג'ונגל מקצרות בגדים", מוצגת במודעות קריקטורה בה נראות נשות העיר, אשר לפי הבנת המאייר, אינן לבושות בצניעות, בדמותן של חיות, כשלצידן נראה שמו של הרחוב הראשי בבני ברק שהוסב ל"רחוב הג'ונגל".

הנשים מוצגות במודעה כשהן נוהרות אל חנות ששמה "אופנת בלי (ל)בושה" בכדי לקצר את בגדיהן. על חלון הראווה של החנות מוצעות למכירה: "חצאית ברך", ובגדי "לייקרה" ו"טריקו", הנחשבים בחוגים חרדיים קיצוניים כחוסר צניעות ואף כ"פריצות". המוכרת של החנות מוצגת בקריקטורה כנחש עם מספריים שנועדו לקצר את בגדיהן של הנשים החרדיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקריקטורה הזאת אומרת יותר על המאייר מאשר על המאויירות בה", אמרה תושבת זעמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מודעה זו מצטרפת לשורת התנכלויות שחוות בשנים האחרונות חנויות לבגדי נשים בערים בני ברק, ירושלים ובית שמש, שכוללות איומים, השמצות, הפגנות וניפוץ של חלונות ראווה, שמאחוריהם עומדים גורמים קיצוניים הרואים בבגדים שנמכרים בהן כבלתי צנועים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הן נפגעות? הן פוגעות בעצמן", אמר מצייר הקריקטורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקמפיין החדש שפורסם באתר החרדי "בחדרי חרדים" התקבל בזעם בקרב נשים חרדיות בבני ברק ומחוצה לה. אסתי סלומון, פעילה חברתית חרדית מהעיר בית שמש, אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הקריקטורה הזאת אומרת יותר על המאייר מאשר על המאויירות בה" והוסיפה כי "הגיע הזמן שיתנו את המנדט והכבוד לאישה החרדית לקחת אחריות בעצמה על קיום המצוות שלה ועל גדרי הצניעות שלה".

יוני גרשטיין, האמן החרדי שצייר את הקריקטורה ואשר חתום עליה בשם "ש. ירקוני" לא מבין על מה קם זעמן של הנשים במגזרו. "הן נפגעות? הן פוגעות בעצמן. איזה חוצפה זה להגיד שהן נפגעות. אנחנו שומרים על טהרת היהדות. הן יוצאות לרחוב ופוגעות ברגשות. אתה יוצא לרחוב ואתה רואה מה שקורה. זה מעקר את העיניים. שילכו כך בדיזנגוף אבל לא כאן", אמר גרשטיין.

גם בקרב החילונים ניכרת התרעמות למראה המודעות. דובר נוער מרצ, ירין שכטר, אמר כי "אנו מגנים את הכפייה המאוסה אותה מנסים החוגים החרדיים הקיצוניים להשליט על כל מי שלא דוגל באמונתם. הגיע הזמן שגם בבני ברק יפנימו - ישראל לא תהיה אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully