וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של ברגותי: "מונעים ממני לבקרו בכלא"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.4.2011 / 16:53

עו"ד חאדר שקיראת, פרקליטו של בכיר פתח מרוואן ברגותי, טוען כי הנהלת כלא הדרים מונעת ממנו לבקר את מרשו: "ברגע שנכנסתי לביקור האזעקה הופעלה ונאלצתי לעזוב". שב"ס: "לא מכירים"

האם המנהלת החדשה של בית הכלא הדרים, היא זו שעומדת מאחורי ההחלטה למנוע מאחד מעורכי דינו של האסיר מרוואן ברגותי להיפגש עמו? עו"ד חאדר שקיראת, פרקליטו זה שנים ארוכות של בכיר פתח מרוואן ברגותי, טוען כי בחודשים האחרונים מונעים ממנו בכירי בית הכלא לבקר את מרשו, מבלי שניתן לכך כל הסבר מצד שירות בתי הסוהר. בשיחה עם וואלה! חדשות, מבהיר עו"ד שקיראת כי בכוונתו לעתור לבג"ץ אם גם השבוע לא יקבל נימוק שיסביר את ההחלטה.

בתשע השנים האחרונות נהג עו"ד שקיראת להגיע פעמיים-שלוש בשבוע לבית הכלא, הממוקם באזור השרון, כדי לבקר את הלקוח המפורסם ביותר שלו, המרצה שם חמישה מאסרי עולם. "לפני מספר חודשים הייתי מגיע לכלא כדי להיפגש עמו. ממש בתחילת הביקורים הושמעה אזעקה, הופעל מצב חירום - ונאלצתי לעזוב", סיפר. "ברור שזה היה מכוון נגדי אישית, כי הפעילו את זה רק כשהייתי מגיע. ברגע שהייתי נכנס, היו מפעילים את האזעקה".

עו"ד שקיראת משוכנע: מדובר בנקמה אישית

אולם, כשהגיע לפני חודשיים עו"ד שקיראת לבקר את ברגותי בכלא, לא טרחו הסוהרים להכניסו לתחומי הכלא. "אחד הסוהרים אמר לי שהמנהלת החדשה החליטה לאסור עליי לבקר אותו", הוא אומר. "לא נתנו לי הסברים או תשובות. פניתי ליועצת המשפטית של שב"ס, ואני עדיין ממתין לתשובה. נאמר לי שיש צו מניעה, אך לא הציגו אותו בפניי. אם השבוע לא אקבל תשובה, אפנה לבג"ץ. אני בטוח שמנסים לנקום בי משום שאני עורך דינו של ברגותי".

משיחות עם אנשים אחרים הנוהגים לבקר את ברגותי בכלאו, בהם פרקליטו השני עו"ד אליאס סבאג, עולה כי מתאפשר להם לבקר אותו באופן קבוע ללא מניעה. עו"ד סבאג אמר לוואלה! חדשות כי גם לו "אין מושג" מדוע מונעים מעו"ד שקיראת לבקר את ברגותי בכלא. עוד מתברר כי גם אישיות ישראלית נוספת מבקרת באופן קבוע בכלא את בכיר הפתח. "אני לא מבין מדוע מונעים מעו"ד שקיראת לבקר את לקוחו בכלא", אמר.

דובר שב"ס, ירון זמיר, מסר בתגובה כי הוא "אינו מכיר מניעה" שכזו. לדבריו, "תיאום ביקור, ראוי שיתבצע שלא באמצעות התקשורת".

לפניות לכתבנו לענייני ערבים, ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully