וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ: עיסוק של הח"כים בשכרם - פגם אתי וציבורי

פנחס וולף

12.4.2011 / 14:58

סיעת מרצ יוצאת נגד יוזמת הכנסת להקים צוות מיוחד לבחינת תנאיהם ושכרם של חברי הכנסת. "עצם הרעיון שהמחוקק יכתיב את תמורותיו הכלכליות חמור מאוד"

ניצני התנגדות מתגלים בכנסת ליוזמה להקמת ועדה של חברי כנסת שתקבע את השכר ואת תנאי חברי הכנסת והעוזרים הפרלמנטרים. מסיעת מרצ נמסר היום (שלישי) כ "הסיעה שוללת באורח גורף את היוזמה לפיה תתייתר ועדת גרונאו על המלצותיה ומעתה הח"כים עצמם יעסקו בתנאי העסקתם. קיים פגם אתי, אסתטי וציבורי חמור בעצם הרעיון שהמחוקק יכתיב את תמורותיו הכלכליות, כמו גם בעיסוק התכוף והמיותר בשכר הח"כים. יש להיצמד להמלצות גרונאו ולהסתפק בהן".

ועדת הכנסת צפויה להחליט מחר על הקמת צוות ח"כים, שיגבש המלצות בסוגיה. מדובר בוועדה בראשות ח"כ מאיר שטרית (קדימה), שבה יהיו חברים בין היתר גם חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד), אברהם מיכאלי (ש"ס) ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו). הוועדה תעבוד החל מתחילת מושב הקיץ של הכנסת במקביל לוועדת גרונאו, הממליצה כיום על תנאי הח"כים. אחת מהאופציות עליה מדברים בכנסת היא הגדלת מספר העוזרים הפרלמנטרים משניים לשלושה, או שיפור תנאי העוזרים הקיימים.

בנוסף, הוועדה תדון בתנאי עבודתם של חברי הכנסת ובעלאת שכרם, העומד כיום על כ-34 אלף שקל ברוטו בחודש. את מסקנותיה היא תגיש בתום עבודתה לוועדת הכנסת שתצטרך להכריע בנושא. עם זאת, כאמור דיוני הוועדה עוד לא התחילו ומשום כך עוד מוקדם לקבוע עד כמה ואם בכלל ישתפרו תנאי הח"כים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully