וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

63% מהחילונים: רבנים מעצימים הסכסוך עם הפלסטינים

12.4.2011 / 14:23

סקר שערך מכון "הגל החדש" עבור "המרכז היהודי-ערבי" באוניברסיטת חיפה, בדק את השפעות הדת על הסכסוכים באזור. 35% מהחרדים רואים ברבנים כמפשרים

45% מהיהודים בישראל מאמינים שהדת יוצרת ריחוק בין הרוב היהודי למיעוט הערבי, 6% סבורים שהיא מגשרת בין הקבוצות ו-38% חושבים שהיא כלל לא משפיעה, כך עולה מסקר ארצי שהוזמן על ידי "המרכז היהודי-ערבי" באוניברסיטת חיפה לקראת כנס בנושא האמונה הדתית והסכסוך היהודי-ערבי שייערך השבוע באוניברסיטה. עוד עולה מהסקר, כי 63% מהציבור החילוני סבור שהרבנים מחריפים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. רוב הציבור הדתי, לעומת זאת, כלל אינו רואה בדת גורם שמשפיע על הסכסוך.

בסקר, שנערך על ידי מכון "הגל החדש", השתתפו 500 ישראלים המהווים מדגם מייצג של הציבור היהודי הבוגר בישראל, שנשאלו לדעתם לגבי תפקיד הדת בסכסוך בין יהודים וערבים בתוך ישראל, ותפקיד הרבנים היהודים בסכסוך בין ישראל לבין הפלסטינים באופן כללי. מהסקר עולה, כי לגברים הייתה עמדה שלילית יותר כלפי תפקיד הרבנים מאשר לנשים: 45.7% מהגברים חשבו שהרבנים מחריפים את הסכסוך לעומת 38.8% בקרב הנשים.

עוד מתברר כי ככל שהציבור היה דתי יותר, כך עמדתו כלפי הרבנים כמפשרים הייתה חיובית יותר. 35% מהציבור החרדי ראה ברבנים כמפשרים, זאת לעומת 6.7% בלבד בקרב החילונים.

פרופ' יצחק ויסמן, ראש "המרכז היהודי-ערבי" ומרצה בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטה, התייחס לתוצאות הסקר ואמר כי הוא מצביע על כך שלציבור החילוני בישראל "יש עמדות שליליות מאוד כלפי תפקידה של הדת ביחסי יהודים-ערבים בישראל". לדבריו, "הממצאים מראים כי חלקים נרחבים בציבור היהודי רואים בגורם הדתי – כפי שהוא מתבטא הן בציונות הדתית המשיחית, על מפעל ההתנחלות שלה, והן בחמאס ובתנועה האיסלמית בישראל - כמכשול מרכזי לשלום בין ישראל לפלסטינים ולקירוב בין יהודים וערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully