וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פריצת דרך במו"מ: עיצומי הרופאים נמשכים

אריאל נוי

12.4.2011 / 14:13

לאחר שלא הושגה כל התקדמות במו"מ בין נציגי האוצר להסתדרות הרופאים, יימשכו מחר העיצומים ובתיה"ח הציבוריים יפעלו במתכונת שבת. ניתוחים אונקולוגיים ייערכו כרגיל

פגישת המשא ומתן בין נציגי האוצר ונציגי ההסתדרות הרפואית הסתיימה בצהריים (שלישי) ללא תוצאות. בתוך כך, מחר יימשכו העיצומים של הרופאים ובתי החולים יפעלו במתכונת שבת. יחד עם זאת, הרופאים החליטו כי העיצומים לא יכללו מתן טיפולים וניתוחים אונקולוגיים. מחר אמורה להתקיים פגישה נוספת בין נציגי האוצר לרופאים. מאגף התקציבים באוצר נמסר כי "אם יימשכו העיצומים, תאלץ המדינה לפנות לבית הדין לעבודה על מנת לדרוש בוררות".

"נוצר הרושם שהאוצר אינו עשוי מקשה אחת", מסרו גורמים בהסתדרות הרפואית. "הממונה על השכר מבין את מצוקות המערכת ונראה שיש לו רצון להתקדם, אך אגף התקציבים מונע ממנו כל התקדמות. אנו עושים הכל כדי למנוע נזק בלתי הפיך לחולים, ולאור העובדה שישנה התקדמות מאוד מאוד קטנה החלטנו לבצע מחר ניתוחים אונקולוגיים".

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הגיב ואמר כי "מדובר בצעד נואש של ההסתדרות הרפואית, ליצור חיץ בין האגפים במשרד האוצר וזאת על מנת להסיט את תשומת הלב מהפגיעה המתמשכת שלהם בציבור החולים בישראל. זה סימן לנואשות שלהם ולעובדה שהם טיפסו על עץ גבוה מדי שהם לא יודעים איך לרדת ממנו".

ההתקדמות הקטנה במשא ומתן, כהגדרת הרופאים, חלה בפגישת המשא ומתן אתמול, שאחריה אמרו כי הם נוקטים ב"אופטימיות זהירה". כזכור, בשבוע שעבר פתחו הרופאים ב"שביתת אזהרה" במחאה על הסחבת, לטענתם, במשא ומתן עמם. במשרד הבריאות קראו לרופאים ליישב את סכסוך העבודה באמצעות בוררות, אולם ההסתדרות הרפואית מתנגדת לכך.

הרופאים דורשים תוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים בשיעור של כ-50% לשכר השעה, וכן שורת צעדים משמעותית לשיפור מערכת הבריאות. "הקשיים עצומים והפערים בין הצדדים גדולים. אנחנו דורשים תיקון עיוותים בפריפריה, פתרון למצוקת מחסור הרופאים וגם תיקון עיוותי שכר", אמר השבוע יו"ר ועד העובדים בבית החולים שיבא בתל השומר, ד"ר זאב פלדמן.

הרופאים הוסיפו כי בשמונת החודשים האחרונים, האוצר נוקט עמם באותו דפוס התנהגות. "חשוב להדגיש שאנחנו כרגע מצויים במשבר במשא ומתן. מתנהלת כאן מלחמה פסיכולוגית", אמר יו"ר איגוד רופאי המדינה, ד"ר יצחק (צאקי) זיו-נר, בשיחה עם וואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully