וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: מקווה לראות הוזלה אמיתית בשוק הסלולר

12.4.2011 / 11:08

שר התקשורת קיים מסיבת עיתונאים, בה התייחס לזכייתן של מירס ואקספון במכרז להפעלת חברה סלולרית בעלת תשתית. כחלון התבדח: "אם הם יורידו מחיר ביותר מ-50%, אני לוקח להם את הרישיון"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו. עריכה: גדי וינסטוק)

"הודעתי לזוכים שאם הם מתכוונים להוזיל בפחות מ-50%, אני לוקח להם את הרשיונות חזרה” התבדח שר התקשורת, משה כחלון, בתחילת מסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר (שלישי) בתל אביב, לכבוד זכיה של שתי קבוצות (מירס ואקספון) במכרז להפעלת חברה סלולרית בעלת תשתית.

בתוך כך, אמר פטריק דרהי, שעומד בראש קבוצת מירס, כי על פי הערכות החברה, מחירים הנמוכים בפחות מ-20% מאלה הקיימים בשוק, לא יאפשרו לחברה להגיע ל-500 אלף לקוחות במהירות הנדרשת, ולכן הוא מתכנן כניסה אגרסיבית מאוד לשוק הישראלי. לדבריו, בנוסף ל-600 האתרים שכבר יש למירס, נקנו 200 אתרים חדשים, כך שבתנאי והסכמי הנדידה ייחתמו בשבועות הקרובים, מירס תוכל להפעיל את הרשת ללקוחות כבר בסוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה. לעומתו, אמר חזי בצלאל, העומד בראש אקס-פון כי "אנחנו חברה עסקית, אבל גם עם מטרה חברתית. גם רמת החיים חשובה, ואנחנו מקווים להיות הוגנים, שקופים, גם עם האנשים וגם עם החברות".

גם במהלך הנאום הרציני שלו, הרבה שר התקשורת להתייחס למחירים, בייחוד אלה שיינתנו לצרכן הפשוט. “משרד התקשורת והממשלה שמו לנגד עיניהם את הצרכן הפרטי, הלא מאוגד", אמר השר, כשהוא מלין על כך ש"בזמן שהצרכן החזק מקבל מחיר של 7 אגורות לדקה, הצרכן החלש מקבל מחיר של 70 אגורות".

וכיוון שהטכנולוגיה של כל החברות תהיה זהה, שר התקשורת גורס כי "חוץ ממחיר ושירות טוב, לא יהיה לחברות במה להשקיע... הן תצטרכנה לרדוף אחרי הלקוחות, לפנק אותם". השר גם התייחס להמשך הרפורמה בשוק התקשורת, ואמר כי המשימות הבאות שלו הן הסכמים לנדידה פנים ארצית ושיתוף אתרים – דבר שיאפשר גם לשמור על איכות הסביבה ולא "לכלוא את ישראל ביער של אנטנות", כמו גם רפורמה בפס הרחב.

שר התקשורת הוסיף כי "אם נגיע למצב שצריך להתערב בשוק הדאטה, נתערב. כל חברה שתחסום את התחרות, נהיה שם כדי להזיז אותה. מה שביקשנו זה רק תחרות". דרהי הוסיף מצדו כי הוא "מאמין שבפחות מ-3 שנים נגיע ל-7% מהשוק". (הסכום שנדרש כדי שהם יקבלו בחזרה את הערבות. ד.ו)

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully