וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: ניסיון אחרון למנוע את שביתת הרופאים מחר

אריאל נוי

12.4.2011 / 2:36

בניסיון אחרון למנוע את השביתה במערכת הבריאות, ייפגשו הבוקר נציגי האוצר וההסתדרות הרפואית על מנת לדון בדרישותיהם של הרופאים. אתמול חלה התקדמות במשא ומתן

נציגי משרד האוצר וההסתדרות הרפואית ייפגשו גם הבוקר (שלישי) בניסיון אחרון למנוע שביתה כללית במערכת הבריאות שאמורה להתקיים מחר. הרופאים, שמוחים על תנאי העסקתם ודורשים תוספת של 50% לשכרם, נפגשו גם אתמול עם נציגי משרד האוצר, ולדבריהם חלה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים.

"אנו נוקטים באופטימיות זהירה", מסרו אמש גורמים בהסתדרות הרפואית. "הגשנו מספר הצעות הנוגעות להקלת העומס על המתמחים, אך עדיין לא קיבלנו תשובות. אנחנו מקווים שעד ישיבת המשא ומתן הבאה בבוקר נקבל מענה להצעותינו". יחד עם זאת, היום יימשכו העיצומים בבתי החולים, המוסדות ייעבדו במתכונת שבת ובין היתר, לא יתקיימו ניתוחים ויטופלו מקרים דחופים בלבד, כגון ניתוחים להסרת גידולים וניתוחים דחופים.

מזכ"לית ההסתדרות הרפואית, עו"ד לאה ופנר, טענה כי הפתרון למשבר הוא באמצעות בוררות, שלדבריה יש להגביל אותה לשלושה חודשים. "אנחנו בהסתדרות חוששים, כיוון שלאחר השביתה וההסכם שנחתם בשנת 2000 דנו כבר על בוררות מוגבלת בזמן, ואפילו היה הסכם חתום ומסודר על כך. בסופו של דבר הבוררות התמשכה לשמונה שנים", הסבירה ופנר.

בהסתדרות טענו עוד כי בשמונת החודשים האחרונים, האוצר נוקט באותו דפוס התנהגות. "חשוב להדגיש שאנחנו כרגע מצויים במשבר במשא ומתן. מתנהלת כאן מלחמה פסיכולוגית", הוסיף יו"ר איגוד רופאי המדינה, ד"ר יצחק (צאקי) זיו-נר, בשיחה עם וואלה! חדשות.

כזכור, גם בשבוע שעבר פתחו הרופאים ב"שביתת אזהרה" בימים שלישי ורביעי במחאה על הסחבת לדבריהם במשא ומתן עמם. במשרד הבריאות קראו אתמול לרופאים ליישב את סכסוך העבודה באמצעות בוררות, אולם ההסתדרות הרפואית מתנגדת לכך.

הרופאים דורשים תוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים בשיעור של כ-50% לשכר השעה, וכן שורת צעדים משמעותית לשיפור מערכת הבריאות. "הקשיים עצומים והפערים בין הצדדים גדולים. אנחנו דורשים תיקון עיוותים בפריפריה, פיתרון למצוקת מחסור הרופאים וגם תיקון עיוותי שכר", אמר שלשום יו"ר ועד העובדים בבית החולים שיבא בתל השומר, ד"ר זאב פלדמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully