וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ א-סנע: "מערכת החינוך בנגב קורסת"

11.4.2011 / 22:01

על פי נתוני משרד החינוך חלה ירידה בזכאים לבגרות במגזר הבדואי, זאת לעומת עלייה בקרב התלמידים היהודים. ח"כ א-סנע הגדיר זאת ככישלון חמור של המערכת וקרא להוביל מהפכה בתחום

חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) התייחס הערב (שני) לנתונים שפרסם משרד החינוך, לפיהם חלה ירידה במספר הזכאים לבגרות במגזר הבדואי והדרוזי, לעומת עלייה במגזר היהודי. א-סנע ביקר בחריפות את ה"כישלון החמור", לדבריו, שקיים במערכת החינוך בנגב. "הירידה מצביעה על רגרסיה. במקום סגירת פערים, המגמה הפוכה", אמר א-סנע שהוסיף כי "מערכת החינוך בנגב קורסת ,וצריך להוביל מהפכה של ממש ולא טלאים על גבי טלאים. התוצאות מחייבות הקמת ועדת חקירה מקצועית שתבדוק את הגורמים לכישלון שמשמעו הנצחת הנחשלות העוני והפערים".

על פי הנתונים, חלה ירידה של 1.2% בניגשים לבגרות במגזר הבדואי בשנת תש"ע (2010), לעומת עלייה בשנה הקודמת. גם במגזר הדרוזי נרשמה ירידה, לאחר עלייה דרמטית של 8% בשנה הקודמת. לעומת זאת, הנתונים במגזר היהודי הצביעו על עלייה של 48.3% זכאים לבגרות בשנת תש"ע, לעומת 46.1% בשנה הקודמת.

"אני קושרת את הירידה בזכאים לבגרות לעלייה המשמעותית בכמות תלמידי כיתה י"ב במגזר הבדואי", אמרה מנהלת מחוז דרום במשרד החינוך, עמירה חיים. "כשמונעים נשירה של אלפי תלמידים ממערכת החינוך זה בא לידי ביטוי באחוז הזכאים. המערכת הפדגוגית במגזר הבדואי מתבססת עכשיו, אחרי שנים רבות בהן תלמידי המגזר למדו בגילאים שונים בכיתות שהובלו על ידי מורים לא מוסמכים. היום אני יכולה לומר בגאווה שייצבנו את המערכת".

"אינתיפאדה שלישית במגזר"

מנכ"ל תנועת "הכל חינוך", הרב שי פירון, התייחס לנתונים שהוצגו בקרב המגזר היהודי והצביעו על עלייה, אולם הבהיר כי הנתונים הם בגדר "אליה וקוץ בה". "העלייה בקרב הזכאים לתעודת בגרות מצביעה על מגמה של שיפור, אך על פי הנתונים שהוצגו למעלה מ-50% מתלמידי ישראל אינם זכאים לתעודת בגרות. כמו כן, 20% מהתלמידים לא מסיימים 12 שנות לימוד", אמר הרב פירון. "נתונים אלה מתווספים לנתונים אחרים שפורסמו בשנה האחרונה ומוכיחים כי אין מנוס מפתרון אמיתי וארוך טווח למשבר במערכת החינוך".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר כי הנתונים הם מצג שווא, והדגיש כי הבעיה נובעת מהפער בין רשויות עשירות לכאלו החלשות מבחינה כלכלית. "רוב בתי הספר התיכוניים בישראל שייכים לרשויות המקומיות ולרשת אורט. הרשות המקומית החזקה היא שתשקיע את הכסף ותהנה מהפירות, והחלשה היא שתסבול, ולא משרד החינוך". באשר לירידה בזכאים לבגרות בקרב המגזר הבדואי אמר בוחבוט כי "מדינת ישראל מבצעת פשע חמור ולא מבינה שהמגזר הבדואי מוזנח. אני חושש מפני היום בו תפרוץ אינתיפאדה שלישית במגזר לאור ההזנחה בכל התחומים".

יו"ר איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות, אבי קמיניסקי, הוסיף כי משרד החינוך הוא הריבון, אך בלי רשות מקומית חזקה לא ניתן לתפעל מערכת חינוך תיכונית. "צריך לעשות אחת ולתמיד סדר בסוגייה: מה חלקה של הרשות המקומית בחינוך ומה חלקו של משרד החינוך? התקצוב של משרד משרד החינוך הוא רק הפלטפורמה שעליה הרשות המקומית, החזקה או החלשה, משלימה באלפי שקלים בכל פעם את התמיכה בתלמידי בתי הספר התיכוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully