וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות בדרום: "זקוקים ל'כיפת ברזל' חברתית"

רמי שני

11.4.2011 / 20:07

שר האוצר שטייניץ ערך סיור ביישובי עוטף עזה ושוחח עם ראשי היישובים במקום על המצב הכלכלי. ראשי הרשויות הפצירו בו להוסיף הקלות לתושבים. "אסור שיהיו כאן מועצות חלשות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

שר האוצר, יובל שטייניץ, סייר היום (שני) ביישובי עוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות באזור. במהלך הסיור דנו במצב הכלכלי והחברתי באזורים בכלל ובעקבות ההסלמה בדרום בימים האחרונים בפרט. ראשי היישובים ביקשו ממנו לדאוג לתוכנית הקלות כלכליות במסגרת אותה הגדירו כ"כיפת ברזל חברתית".

"אנחנו לא רוצים שהחקלאים שלנו ייקנסו בגלל חריגה בכמויות המים, ואנחנו צריכים לדאוג לכאן שתגיע לכאן אוכלוסייה חזקה וטובה שתסייע לפיתוח האזור", אמר ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. "אנחנו זקוקים גם לתקנים נוספים למוסדות החינוך ולמוסדות קהילתיים אחרים. אסור שיהיו כאן מועצות חלשות, חייבים לחזק אותן", הוסיף ילין.

שטייניץ אמר כי הוא שמח לראות את ההתפתחות הכלכלית של היישובים חרף המצב. "בשנתיים האחרונות ממשלת ישראל פועלת למען היישובים כאן, ואישרה כבר לפני כמה חודשים תוכנית תמיכה מקיפה", אמר שטייניץ. אחד מהנוכחים בסיור התפרץ לדבריו ואמר כי אותה תוכנית קוצצה. "בשנה האחרונה קיצצתם את התוכנית ב-30%, למה?! היו לנו 50% הנחות בארנונה והן ירדו ל-25%. למה, ריבונו של עולם, למה? נגמרה פה המלחמה?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully