וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לברלין: תא הזכוכית ממשפט אייכמן

קובי מנדל

11.4.2011 / 15:01

תא הזכוכית בו ישב אדולף אייכמן במהלך משפטו יועבר מיד לאחר יום השואה לתצוגה במוזיאון "הטופוגרפיה של הטרור בברלין", במרכזה של תערוכה בנושא אייכמן

תא הזכוכית ממשפטו של אדולף אייכמן המוצג בבית לוחמי הגטאות מאז שנות ה-60, ומהווה עדות למשפט המפורסם, יועבר לתצוגה במוזיאון "הטופוגרפיה של הטרור'" בברלין שהינו אחד המוזיאונים הגדולים והחשובים בתחום הנצחת מלחמת העולם השנייה ואימי השואה.

המוזיאון נמצא בדיוק באתר בו ניצבו בין השנים 1939 ל-1945 מרתפי הגסטאפו, המטה הראשי של האס-אס והשירות החשאי הנאצי. רמי הוכמן, מנכ"ל בית לוחמי הגטאות אמר כי "אין סמליות רבה מזה שהתא המסמן את עשיית הצדק ההיסטורי בהבאתו למשפט של אייכמן במדינת ישראל, יוצג לעיני מאות אלפים דווקא במקום זה. התא יפורק במבצע מורכב יום לאחר יום הזיכרון לשואה, ויועבר לברלין".

התא יוצב במרכזה של תערוכה בנושא אייכמן שתוצג ממאי ועד ספטמבר 2011. במקביל ייערכו בברלין כנסים מיוחדים בנושא, כולל יום עיון מיוחד שיוקדש לסיפורו של בית לוחמי הגטאות.

תאו של אייכמן נמסר לבית לוחמי הגטאות, מוזיאון השואה הראשון בעולם, כאות תודה על עזרתם הרבה של אנשי הקיבוץ בליקוט עדויות על ועל העזרה בהכנת כתב התביעה נגדו. במהלך השנים עבר התא עבודות תחזוקה ושימור, ומאות אלפי מבקרים צפו בתא בביקורם במוזיאון בלוחמי הגטאות. אשתקד הוא אף נבחר לאחד מאתרי המורשת הלאומית בישראל.

במקביל, לכבוד ציון 50 שנה למשפט אייכמן, העלה יד ושם את כל החומר המצולם מהמשפט, כולל כל העדויות לאתר יוטיוב. הסרטונים הועלו לאתר בשני ערוצים מקבילים, הראשון בו מושמע הפסקול המקורי של המשפט בעברית, והשני, מתורגם לאנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully