וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת משתתף במרתון ת"א: "לא הכיר את מגבלותיו"

אריאל נוי

11.4.2011 / 10:50

גבר בן 42, שהתמוטט במהלך ריצת המרתון בת"א, מת הבוקר בביה"ח איכילוב בעיר. הרופא שטיפל בו סיפר כי "לא מדובר באפיסת כוחות, אלא באדם שלא מכיר את מגבלותיו הפיזיות"

בבית החולים איכילוב בתל אביב מת הבוקר (שני) גבר בן 42, שהתמוטט בסוף השבוע במרתון שהתקיים בעיר, לאחר שלקה במכת חום קשה במהלך הריצה. הודעה נמסרה למשפחתו. הגבר אושפז ביום שישי האחרון במחלקה לטיפול נמרץ, אולם הבוקר בשעה 09:00, חרף מאמצי הרופאים, הוא הלך לעולמו.

פרופ' פטריק סורקין, מנהל היחידה לטיפול שנמרץ, שטיפל ברץ המרתון, סיפר כי "כל שנה מאושפזים בשל המרתון בין ארבעה לחמישה משתתפים במצב קשה מאוד. הבעיה היא שחלק מהמשתתפים במרתון בתל אביב אינם ספורטאים, ואינם מיומנים מספיק". סורקין הסביר מה גרם למותו של הרץ: "מדובר בעומס יתר של הגוף, שהביא לעלייה בחום הגוף, שגרם בתורו לנזקים כבדים במוח ובכבד". סורקין אמר כי לא מדובר באפיסת כוחות, "אלא באדם שלא מכיר את מגבלותיו הפיזיות, והמשיך בריצה עד להתמוטטותו".

המומחה הבהיר כי מי שלא החל לרוץ ריצות למרחקים גדולים כמו ריצת המרתון (42.195 קילומטרים), לא יכול להתחיל לרוץ בתחרות הקשה בגיל מבוגר. הוא ציין עוד כי הוא ממליץ לעסוק בספורט, וציין כי לדעתו האימון המיטבי לגוף היא הליכה יומית במשך 45 דקות, המשפרת את סיבולת הלב והריאה, אך לא מסכנת את הגוף.

בסך הכל טופלו 15 משתתפים בריצה במאהל מגן דוד אדום במתחם המרתון. שלושה מהם פונו במצב קשה לביה"ח, שניים נוספים פונו במצב קל, ועשרה משתתפים נוספים טופלו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully