וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ב כבר נוחל הצלחה בטייבה, אך לא כולם מרוצים

איילה חננאל

11.4.2011 / 7:35

אחרי הירצחו של הנער אחמד ג'באלה, הוצבו בטייבה פלוגות מג"ב, והחיילים כבר מראים תוצאות בשטח. עם זאת, במשטרה יש מי שטוען שמדובר במחטף, שנועד להסוות על מחסור חמור בכוח אדם

שוטרי סמ"ג 7 (סיירת משמר הגבול) בטייבה עצרו בימים האחרונים רכב שעורר את חשדם, לאחר שנסע במהירות מופרזת. כשהורו לנהג לעצור, הוא הגביר את מהירותו - והתנגש בעמוד. יושבי הרכב יצאו ממנו ופתחו בריצה, אז השליכו לצד הדרך אקדח טעון. רק לאחר שעצרו אותם השוטרים וחקרו אותם, התברר כי אחד מהם - תושב העיר בן 47 - הוא בן משפחת חרירי, ודודו של אחמד ג'באלה, בן ה-16 שחוסל ביריות לפני כעשרה ימים בכניסה לעיר. במשטרה חוששים שהרצח, שבוצע ככל הנראה כנקמה על רצח אחר, רק יוסיף למלחמת העקובה מדם בין משפחות חרירי ועבד אל-קאדר, ארגוני פשע מסוכסכים שמאבקי השליטה ביניהם כבר גבו קורבנות רבים.

בעקבות אירועי האלימות הרבים בטייבה, החליטה המשטרה לתגבר את כוחותיה בעיר בשלוש פלוגות מג"ב. שתיים מהן, "אייל" וסמ"ג 7 (סיירת מג"ב), הן שתי הפלוגות שהוצבו בלוד עד לא מכבר. יחד, מונות שתי הפלוגות כשישים שוטרים, חיילים בשירות סדיר, שבמסגרת פעילותם בעיר, יפעלו במחסומים ויחפשו בה אמצעי לחימה - ובעיקר, יפגינו נוכחות בשטח. במקביל, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ערך אתמול סיור בעיר, ואמר כי יבדוק אפשרות לשלב את טייבה במסגרת "עיר ללא אלימות", תכנית לאומית למניעת פשע.

האם גל האלימות בלוד נגמר?

על רקע כניסת הכוחות החדשים לעיר, הביעו גורמים במשטרה ביקורת על המחסור החמור בכוח אדם, בייחוד בערים מעורבות. לדבריהם, "קיים מצג שווא של תגבור כוחות. בפועל, פלוגת מג"ב מונה במקרה הטוב שלושים שוטרים". הם מציינים כי הסרת הפלוגות מלוד משמעותה שהעיר נותרה כעת ללא הכוחות שראש הממשלה הכריז בקול גדול שיתגברו אותה". זאת, כמובן, "עד לגל הרציחות הבא ואז גם טייבה תותר חשופה", לאחר שפלוגות מג"ב ינדדו לעיר אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • טייבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully