וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הרופאים: "הפערים מול האוצר נותרו גדולים"

אריאל נוי

10.4.2011 / 19:03

בפתח השבוע השני של מאבק הרופאים הודיעו בתי החולים כי יבצעו רק ניתוחים דחופים, וביום רביעי אף יעברו למתכונת שבת. הרופאים כועסים על סגן שר הבריאות ליצמן: "דואג רק למגזר שלו"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

מאבק הרופאים נכנס היום (ראשון) לשבוע השני. במהלך היום קיימו הרופאים אסיפות הסברה ונעדרו מהמחלקות. יו"ר ועד העובדים בבית החולים שיבא בתל השומר, ד"ר זאב פלדמן, קיים הערב אסיפת מחאה במוסד והסביר כי מטרתה "למסור דיווח ולעדכן את הרופאים בנוגע לקשיים שאנו נתקלים בהם. כמו כן אנו רוצים להסב את תשומת ליבם שסגן שר הבריאות, בברכת ראש הממשלה, מתמקד בנושא שירותי רפואה פרטיים (השר"פ) שהוא כלל לא נושא לדיון במשא ומתן".

בפגישה בין נציגי משרד האוצר לנציגי הרופאים, שב האוצר על הצעתו לתוספת שכר של 2.3% לחודש בממוצע, בדומה להסכם השכר שנחתם עם ההסתדרות עבור עובדי המגזר הציבורי. לדברי ההסתדרות דורש האוצר כי תוספת השכר תינתן באופן דיפרנציאלי - כלל הרופאים יקבלו תוספת של 1% בשנה, ואילו 1.3% הנוספים יינתנו כתוספות מיוחדות לרופאים בפריפריה ותורנויות מומחים.

הרופאים מצדם, דורשים תוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים בשיעור של 50% לשכר השעה. כמו כן הם דורשים חבילת צעדים משמעותית להבראת חוליי מערכת הבריאות. "הקשיים הם עצומים והפערים בין הצדדים גדולים. אנחנו דורשים תקינה, תיקון עיוותים בפריפריה , פיתרון למצוקת מחסור הרופאים וגם תיקון עיוותי שכר. משרדי הבריאות והאוצר גרמו לפיצוץ עם שר האוצר", אמר ד"ר פלדמן.

לדבריו, קיימים היום שני משרדי בריאות. "יש משרד בריאות אחד מקצועי שמבין את הבעיה במערכת הבריאות ויש משרד שני שהוא משרד בריאות פוליטי, בו סגן שר ליצמן דואג רק למגזר שלו". פלדמן אמר כי "דוגמה מוחשית יכולה להיות ההחלטה על הוספת המיטות. במשרד הבריאות הפוליטי החליטו על הוספת 160 מיטות בתוך שנתיים ואילו במשרד המקצועי הציעו לפחות תוספת של 250 מיטות. אפשר להבין שהמשרד הפוליטי ניצח".

בתוך כך, מסרו בהסתדרות הרפואית לישראל כי בימים שני ושלישי יבוטלו כל הניתוחים שאינם דחופים, למעט ניתוחים להסרת גידולים. בכל מקרה, נמסר, "ועדת החריגים תאשר ניתוחים דחופים אחרים". ביום רביעי יעברו כל בתי החולים לעבוד במתכונת שבת בלבד, כמו שעבדו בשני ימי שביתת האזהרה בשבוע שעבר. המרפאות הקהילתיות ימשיכו לעבוד כסדרן.

בשלב זה אין לנציגי הרופאים כוונה להיפגש עם האוצר עד יום חמישי. משרד האוצר קרא להנהגת הרופאים לשוב למשא ומתן ולמנוע סבל מיותר מאזרחי ישראל. "אני תמיד אופטימי. המאבק צודק וברגע שייזכה לתמיכת הציבור נצליח להביא רפואה טובה יותר לעם ישראל. כפי שנראה כרגע, המאבק יהיה ארוך", מסכם ד"ר פלדמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully