וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הצנחן שנהרג בגולן: "תמיד דאג לבטיחות"

עידן אבני

10.4.2011 / 14:18

יוסי צרפתי, צנחן הרחיפה שנפל אל מותו אמש בגולן, הותיר אחריו חברה ומשפחה המומים. "הוא תמיד אמר שהבטיחות היא הדבר הכי חשוב. הפעם הוא פספס", סיפרה זוגתו

בבית משפחת צרפתי באחוזת ברק מתקשים לעכל את תוצאות תאונת הצניחה שקרתה אמש (שבת) באתר הרחיפה במבוא חמה שבדרום הגולן. יוסי צרפתי ריחף בשנתיים האחרונות פעמים רבות באזור, באף אחת מהן הוא לא נפגע. אמש, כך עולה, הוא לא נקשר היטב לגלשן האוויר, ובמהלך הרחיפה נפל אל מותו. מסוק מגן דוד אדום שהגיע למקום איתר את הצנחן, אך לא הצליח לנחות ולהגיע אליו בשל המוקשים. כוח של יחידת החילוץ וההצלה של חיל האוויר (669) וכוחות הנדסה השתתפו במאמצי החילוץ, שהיו קשים הן תנאי השטח והן בשל רדת החשיכה.

חברתו בשלוש השנים האחרונות, מורן שפר, נכחה במקום בזמן האירוע. הבוקר סיפרה כי "רק אחרי שהוא התחיל לעוף, הבנו שהוא לא קשור היטב, והוא התנדנד על הגלשן. שמעתי צעקות שהוא לא קשור והתחלתי לרוץ לאוטו. רק אחרי שש שעות אמרו לי שהוא נהרג". על השאלה האם לא פחד מהרחיפה מעל האזור בו נפצעו בעבר צנחנים אחרים, אמרה שפר כי "הוא לא פחד מהמקום הזה, זה היה מבחינתו הבית, הוא היה רגיל לטוס משם. תמיד הוא כעס על אלו שנהרגו או נפצעו שם שהם לא מספיק אחראים. יוסי היה מאוד אחראי ולא יצא לטוס בלי לבדוק כל פרט ופרט. הייתה לו אהבה גדולה לטיסה, הוא אמר שהבטיחות זה הדבר הכי חשוב. הפעם הוא פספס, זו הייתה הפעם האחרונה שהוא פספס".

הוריו של יוסי מתקשים להאמין שבנם נהרג. איילה צרפתי, אמו, סיפרה כי "כל הזמן דאגתי לו ובסוף זה קרה בגלל טעות מטופשת שהוא לא קשר את עצמו. הפעם אפילו לא ידעתי איפה הוא גולש. הוא היה צוחק על אלו שהתרסקו ואומר לי זה לא יקרה". אביו ישי העביר מסר לחבריו של בנו. "שכל אלו שחושבים לצנוח שם ובכלל, יחשבו פעמיים לפני שהם קופצים למוות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully