וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים זרים מתלוננים: עליה באלימות מצד הפקחים

10.4.2011 / 18:04

במוקד הסיוע לעובדים זרים טוענים כי בחודשים האחרונים מתרבים המקרים בהם מותקפים הזרים על ידי פקחי יחידת עוז. "הפקחים אינם מעל החוק, פועלים באלימות בלתי סבירה"

ביום ראשון לפני שבוע בדיוק, בשעות אחר הצהריים, מיהר עמנואל הושי, עובד זר בן 49 מגינאה לאוטובוס ליד ביתו שברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. פקח מיחידת עוז לבוש בבגדים אזרחיים יצא מוואן לבן שחנה בסמוך, וביקש מהושי את מסמכיו. הושי ביקש מהאיש הזר שבא מולו להזדהות, ואמר כי הוא ממהר לעלות לאוטובוס. רק לאחר שהאיש הזדהה כפקח, הציג הושי את תעודת הזהות בפניו.

לטענתו, למרות שעשה כן, אותו פקח התנפל עליו בטענה שהציג את תעודת הזהות "בזלזול". לדבריו, אל הפקח התוקף הצטרפו שני פקחים נוספים, שתפסו אותו בצווארו וחנקו אותו.

הושי נרתע לאחור, פגע באופנוע חונה ונפל עם האופנוע לרצפה. ג'ואל, בנו הקטן, הזעיק למקום את אחיו הבכור, ג'וזף. זה הגיע למקום בשעה שאביו נפל, ורץ הביתה להזעיק את אמו. כשחזר למקום, הושי כבר לא היה שם.

כתוצאה מהנפילה והחניקה ספג הושי חבלות חמורות בצווארו ובגבו, ונלקח למרפאה. הרופא נתן לו זריקות הרגעה נגד כאבים ושמונה ימי מנוחה מהעבודה. שלושת הפקחים שהיו מעורבים בתקרית נסעו גם הם לבית החולים לקבלת טיפול, ומשקפיו של אלי, אחד מהם - נשברו.

מיכל רוזן, ממוקד הסיוע לעובדים זרים, שמעה על המקרה ונסעה למשטרת רמת גן, מגובה בעדותו של הושי, להגיש תלונה נגד שלושת הפקחים בגין תקיפה. בתלונתו במשטרה נרשם מפי הושי ש"בהחלט יתכן שבמאמציו לנשום בעת שחנקו אותו, הסית את משקפיו של אחד הפקחים. הוא אינו זוכר, שכן "רצה רק לנשום באותם רגעים קשים".

עמנואל הושי, עובד זר מגינאה, הותקף על ידי שוטרים מיחידת עוז, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
ספג חבלות חמורות בצווארו ובגבו, ונזקק לזריקות הרגעה ושמונה ימי מנוחה. עימנואל הושי/נמרוד סונדרס

"לא ידעתי שהם פקחים"

אולם בשיחה עם וואלה! חדשות נשמע הושי נחרץ הרבה יותר. "אני לא ידעתי בכלל שהם פקחים", הוא אומר . "הייתי בדרכי לתחנת האוטובוס ולא הבנתי שהם פונים אלי. יש לי אשרת שהייה חוקית בישראל, תעודת זהות ואני חוקי. אין לי סיבה לברוח. פקחי עוז פיברקו סיפור נגדי, כאילו אני זה שתקף ראשון ובלי סיבה. שכן שלי ראה את הכל ושאל אותם מה קרה? ג'וזף בני היה מזועזע מהמקרה, הוא בכה בלי הפסקה. אחד הפקחים אמר לי שאם זה היה קורה בלילה הוא היה הורג אותי".

"הנחת המוצא היא שהוא בלתי חוקי"

אלי, פקח היחידה שהיה מעורב בתקרית, טוען שהושי התבקש מספר פעמים לעצור אך התעלם מהבקשה. "נסענו ברכב שלושה פקחים כחלק מסיור יום שגרתי, כאשר אני הייתי הנהג. לאחר מספר פעמים שבהם פנינו לעמנואל בבקשה שיעצור והוא התעלם מבקשתנו, עצרתי את הרכב, עמדתי מולו וביקשתי ממנו להזדהות", אמר אלי בראיון לוואלה! חדשות, אבל "הוא התפרץ לעברי בצעקות ואמר כי הוא ממהר לאוטובוס. הוא דחף אותי במטרה להמשיך וללכת. הושטתי ידיים לעצור אותו ונוצר בינינו מגע שבמהלכו נפלנו שנינו על אופנוע תוך שאני מנסה להתחמק מאחיזתו. עמנואל שלח אגרופים באוויר, בעט והשתולל ולא הסכים להירגע".

"לבסוף, השתלטנו עליו והוא הסכים להתלוות אלינו לתחנת משטרת רמת גן. אני נפצעתי בברך בתקרית, משקפיי נשברו ופוניתי למיון בבית החולים תל השומר". נקודת ההנחה של צוות הסיור הייתה, לדברי אלי, שהושי הינו שוהה בלתי חוקי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"חלק מהאלימות של פקחי עוז"

במוקד הסיוע לעובדים זרים אומרים, שהמקרה של הושי מייצג תופעת רחבה של אלימות מצד פקחי יחידת עוז מול העובדים הזרים. "עמנואל הוא אזרח ישראלי השוהה בארץ כבר למעלה מעשור, מותקף ומוכה לאור יום רק בשל צבע עורו. לצערנו בארגון אנו מכירים את התופעה, ומקרה זה מצטרף לעוד ארבעה מקרים מהחודשים האחרונים שהמוקד טיפל בהם, אשר בכולם הפעילו פקחי יחידת עוז כוח ואלימות בלתי סבירה נגד זרים במסגרת תפקידם", נמסר מהמוקד.

"במכתב ששלחנו לאחרונה למפקד יחידת עוז ולנציבות שירות המדינה, התרענו וביקשנו שמקרים אלה ייבדקו. יש לפקח על פקחי עוז ולבקר אותם במקרה הצורך, כדוגמת מח"ש המפקח על המשטרה (פקחי עוז אינם שוטרים ולכן מח"ש אינה יכולה לחקור אותם. ב.ו). אין זה ראוי ואין זה מוסרי שגוף כמו יחידת עוז יפעל כאילו הוא מעל לחוק, ללא פיקוח ובאלימות בלתי סבירה. לא כל שכן כשמדובר באוכלוסיית העובדים הזרים, הפליטים ומבקשי המקלט, שהם אוכלוסייה חלשה ופגיעה מטבעה, שלעיתים זכויותיה נרמסות. פקחי עוז אינם מעל לחוק: מדובר בעובדי ציבור, וכמו כל עובד ציבור, גם הם כפופים לנורמות התנהגות תקינה והולמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully