וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: ויתורים בגדה יובילו לחמאסטן 2

10.4.2011 / 9:01

נוכח ההסלמה בדרום, המשנה לרה"מ מתריע כי נסיגות מהשטחים יובילו לירי רקטות גם מאזור זה, ומדגיש כי צה"ל ימשיך להגיב לירי מעזה. "אני לא מציע להם לבחון את יכולותינו"

"ויתורים על שטחים ביהודה ושומרון יהפכו את השטח לחמאסטן 2", כך אמר הבוקר (ראשון) המשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון, בשיחה עם וואלה! חדשות. יעלון הוסיף כי "לנוכח ההתרחשויות בעזה, צריך ליצור את ההקשר ליהודה לשומרון. מהניסיון שלי, גם ממה שקרה אחרי הסכמי אוסלו וגם ממה שקרה אחרי ההתנתקות, מוכיח שכל שטח בו לצה"ל אין חופש פעולה הופך להיות חממה לטרור ולמשגרי רקטות. לכן אלה שדוחפים לוויתורים ביהודה ושומרון צריכים להניח שהדבר יכול להוביל גם את האזור הזה לחממה דומה".

יעלון התייחס לירי מרצועת עזה במהלך סוף השבוע ולקרע בין הארגונים שם ושב על העמדה הישראלית לפיה חמאס אחראי על כל מה שמתרחש ברצועה. "מסבירים לנו שיש ויכוח בין הזרוע המדינית לצבאית של החמאס, ובין חמאס לג'יהאד האיסלמי. כמובן שאותנו זה לא מעניין. חמאס הוא האחראי להסלמה והוא הכתובת, ובשל כך הוא שילם בימים האחרונים את המחיר בהתאם. אם הוא ימשיך לירות ולבצע פיגועים, נמשיך לתקוף. אם הם יפסיקו לירות כמובן שלא נתקוף, אנחנו לא אלה שיזמנו פעולה התקפית נגדם".

"העובדה שתקפנו שלושה מחבלים שתכננו לבצע פיגוע חטיפה זה סיכול פיגוע ולא תקיפה, אך ההתפתחויות תלויות בהם. אם הם לא יפסיקו נצטרך לעלות מדרגות ברמת התקיפה. יש עוד לא מעט מדרגות כאלו ואני לא מציע להם לבחון את יכולותינו", הוסיף יעלון.

בתשובה לשאלה מה עמדתו בנוגע לדרישה של מפלגת ישראל ביתנו ושר החוץ, אביגדור ליברמן, למוטט את שלטון החמאס, ענה יעלון כי "כמטרה לטווח ארוך זו מטרה נכונה, אולם האם נכון שנפיל ונכתיר משטרים על ידי כידוני צה"ל – זה אני לא בטוח". יעלון הסביר עוד כי "ישנם פלסטינים בעזה שבחרו בחמאס, ואני מקווה שלאור ההתפתחויות האחרונות הם ישתכנעו שזהו לא השלטון המתאים, אך לא אנחנו נעלה ונוריד את המשטרים. עם זאת, ברור שהאינטרס שלנו הוא שמשטרים קיצוניים באזור ובתוכם שלטון הטרור בעזה צריכים לעבור מהעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully