וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטקרציה תיירותית בדרום: סוללות כיפת ברזל

10.4.2011 / 8:19

ההצלחה של המערכת ביירוט הטילים שנורו לעבר ישראל במהלך סוף השבוע גייסה לה אוהדים רבים שבאו לצפות בה בפעולה. "זה מחליף את הטיול השבועי בשבת"

ההצלחות ביירוט רקטות הגראד שנורו במהלך סוף השבוע לעבר אשקלון הובילו את האתרים שבהם פרושים המיירטים של סוללת "כיפת ברזל" להפוך לאטרקציה תיירותית של ממש, לא רק עבור תושבי העיר, אלא גם עבור תושבים שהגיעו ממרכז הארץ על מנת לצפות מקרוב בטילי היירוט.

הסוללה פרושה בשדות חיטה וניתן לצפות בה ממרחק של כ-100 מטרים שכן חיילי מערך ההגנה האווירית מונעים מהסקרנים להתקרב למערכת. "אמרנו לילדים שהולכים לראות את צה"ל מוריד טילים של החמאס. עלינו על האוטו ואנחנו כבר שעה מחכים פה ליד הטילים מחכים שיירטו משהו", סיפר אבנר סוויסה שהגיע עם ילדיו מאזור נתניה. "לראות אותם ככה פרושים בשטח זה משהו שלא ראינו עד עכשיו, וזה מחליף את הטיול השבועי בשבת. ואין מה להגיד, הם החזירו לנו את הגאווה".

במהלך השבת הגיעו מאות תושבים לאתרי הפרישה מצויידים במצלמות. היירוטים הובילו גם לכך שעם שמיעת אזעקה המתריעה מפני ירי של טילים, אזרחים אינם נכנסים למרחבים המוגנים אלא דווקא יוצאים לרחובות ולמרפסות על מנת לחזות בפעולת המערכת.

כמו כן, ההצלחות של הסוללה הובילו לכך שרבים מתושבי העיר מגיעים להודות לחיילים על פעילותם. החיילים, אשר שומרים על הטילים וכן מאבטחים את האתרים מפני כניסת אזרחים, זוכים גם לארוחות עשירות. תושבי אשקלון סיפקו להם מגשי פיצות ומנות שווארמה שקנו לכבודם, אחרים הכינו בשרים על האש לחיילים וציידו אותם בעוגות, ובתי ספר העניקו להם חבילות שי.

"האנשים כאן מאוד חמים אלינו", סיפר אחד מחיילי המערך, "באים ומודים לנו על הפעילות והאמת שזה מחזק אותנו לדעת שהפעילות שלנו זוכה להערכה ומעודדת אותנו להמשיך ולהגן על העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully