וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ יודיע השבוע: אתמודד על ראשות העבודה

9.4.2011 / 22:58

יכבוש שוב את בית ברל? יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, וחבר הכנסת מטעמה עמיר פרץ, יודיע השבוע כי בכוונתו להתמודד מחדש על ראשותה. בכך יצטרף לח"כים הרצוג ויחימוביץ', וכן לשלמה בוחבוט

ח"כ עמיר פרץ, ששימש בעבר כיו"ר מפלגת העבודה וכשר הביטחון, מתכוון להודיע השבוע על כוונתו לרוץ שוב לראשות המפלגה. במהלך התייעצויות שקיים עם פעילים במפלגה, שנמשכו כחודשיים, שמע פרץ את הלך הרוח לקראת ההתמודדות, ובהתאם להערכות במערכת הפוליטיות – הוא יודיע כאמור באמצע השבוע, במסיבת עיתונאים בתל אביב, על כוונתו לרוץ בפריימריס.

עבור פרץ יהיה זה הקמפיין השלישי לראשות העבודה. ב-2006 נבחר פרץ לראשות המפלגה, לאחר שניצח את שמעון פרס בקרב צמוד. הוא הוביל את המפלגה למקום השני בבחירות הכלליות, עם 19 מנדטים. לאחר הבחירות הצטרף לקואליציה בראשותו של אהוד אולמרט, וקיבל על עצמו את תיק הביטחון, במסגרתו כיהן גם במהלך מלחמת לבנון השנייה. מספר חודשים לאחר המלחמה הודיע על קיום בחירות מקדימות נוספות לראשות המפלגה, בהן הפסיד לאהוד ברק.

פרץ סירב להצטרף לממשלתו של בנימין נתניהו, אליה הצטרפה מפלגת העבודה, וייסד את סיעת "המורדים" בעבודה, שכללה גם את חברי הכנסת איתן כבל, ראלב מג'אדלה ודניאל בן סימון. לאחר עזיבתו של ברק את המפלגה, והתפלגות סיעת "העצמאות" מהעבודה, גברו ההערכות כי יתמודד על ראשות המפלגה הוותיקה, כפי שכאמור הוא צפוי להודיע בקרוב.

בהודעתו צפוי פרץ להצטרף לחברי הכנסת שלי יחימוביץ' ויצחק (בוז'י) הרצוג, וכן לראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, שכבר הודיעו על כוונתם להתמודד על ראשות המפלגה השסועה. בעבר גם נפוצו שמועות כי יו"ר נוסף מעברה של העבודה, עמרם מצנע, עשוי להתמודד. עם זאת, מצנע ציין לפני מספר שבועות כי "עזיבת ברק לא שינתה את המציאות במפלגת העבודה", ורמז כי אין בכוונתו להתמודד על התפקיד, למרות שהוא שוקל חזרה לפוליטיקה במסגרת אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully