וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדחת מובארק, המפגינים במצרים סימנו את ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.4.2011 / 20:31

בעקבות ההסלמה ברצועת עזה, הפגינו 3,000 אזרחים מצרים מול שגרירות ישראל בקהיר, בדרישה לניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם ירושלים. המפגינים אף שרפו את דגל ישראל

האם בעקבות המהפכה במצרים, מאפשר לעצמו הרחוב המצרי להביע עמדות קיצוניות יותר נגד ישראל? אתמול (שישי), על רקע ההסלמה ברצועת עזה, הפגינו 3,000 אזרחים מצרים בקהיר מול השגרירות הישראלית, בדרישה לנתק את כל הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל. המפגינים קראו קריאות נגד ישראל ולפי מספר דיווחים אף שרפו את דגל ישראל. זו ההפגנה הראשונה מול שגרירות ישראל בקהיר מאז נפל שלטונו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק.

המפגינים מחו בעיקר על המתקפות הישראליות ברצועת עזה, שהתגברו בימים האחרונים בעקבות ירי הרקטות הכבד לעבר ישראל. הם נשאו את דגלי פלסטין ומצרים וצעקו: "העם רוצה לשחרר את פלסטין", בפראפרזה על סיסמת המהפכה במצרים: "העם רוצה להפיל את השלטון". עוד קראו לשלטונות מצרים לפתוח את מעבר רפיח בפני אזרחי עזה.

המפגינים הרבים גם קראו לסלק את שגריר ישראל מהמדינה ולסגור את השגרירות לאלתר. "לא נעזוב את המקום עד שדרישתנו תיענה והשגריר יסולק ממצרים", אמר אחד המפגינים לכלי התקשורת במצרים. כוחות צבא רבים, כולל כוחות שריון, אבטחו את המפגינים אך נמנעו מלהתערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully