וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: לא מוצתה יכולתנו להשיב ההרתעה מול חמאס

רמי שני

9.4.2011 / 11:28

סגן שר החוץ, דני אילון, אמר בבאר שבע כי "יש לישראל תשובה לירי החמאס, שיבין כי אין זה משתלם לירות לעברנו". יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני: "חל כרסום בהרתעה, צריך להשיבה בכוח"

סגן שר החוץ, דני אילון, אמר הבוקר (שבת) כי "ישראל נמצאת תחת מתקפת טרור אכזרית, שנועדה לפגוע במכוון בילדים". לדברי אילון, שנאם באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, הממשלה גאה ברוח העמידה של תושבי הדרום, ו"יש לה תשובה לירי החמאס". עוד אמר סגן השר כי "ישראל טרם מיצתה את כל יכולותיה במטרה להשיב את ההרתעה. חמאס יבין כי אין זה משתלם לירות לעבר ישראל".

באשר למשט הנוסף המתוכנן לצאת מטורקיה לעזה אמר אילון כי יש למנוע את קיומו וישראל פועלת בנושא. אילון לא התייחס לתקרית בה הושיב את הקונסול הטורקי על כיסא נמוך ממנו וציין כי ישראל לא ביצעה פרובוקציות כלפי טורקיה. על כן, לדבריו, על טורקיה לפעול לביטול המשט. "הטורקים צריכים להגיע למסקנה שאסור להם להסכים שמשט כזה יצא מנמלי מדינתם", אמר אילון.

סגן שר החוץ התייחס גם לאיום על נציגויות ישראליות בחו"ל ואמר כי הדבר מטריד מאוד את כל מערכת הביטחון וקהיליית המודיעין בישראל. לפי אילון, האיום הוא מאוד מוחשי, "אנחנו יודעים שיש ניסיונות לפגוע בנציגויות אלו, ארגון חיזבאללה שואף לפגוע בנציגויות הישראליות בעולם כפי שעשה בעבר בשגרירות בארגנטינה". עוד הוא ציין כי לחיזבאללה יש יכולות לפעול, בעיקר לאור התמיכה שזה מקבל מאירן. "לצורך כך יש שיתוף פעולה עם המדינות שבהן נמצאות נציגויות אלו".

גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, התייחסה להסלמה בדרום, ואמרה כי "חמאס לא ישבור את הרוח של עם ישראל". לדברי לבני, שהשתתפה אמש באירוע שירה בציבור בקיבוץ בארי, "מי שמכוון לעבר אוטובוס של ילדים, צריך לדעת שישראל תגן על אזרחיה. צריך להשיב את ההרתעה שהושגה במבצע 'עופרת יצוקה' כיוון שחל בה כרסום - וצריך להשיבה בכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully