וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

נמרוד הלפרן

8.4.2011 / 23:54

הידיעה על השבתת שירותי הממשל וזינוק מחיר הנפט שלחו את הבורסה האמריקאית לירידה. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.2% ואילו הנאסד"ק איבד 0.6%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות לאחר שמחיר הנפט זינק לרמה של כמעט 113 דולר לחבית ועל רקע השבתתם הצפויה של שירותי הממשל בארה"ב החל מהלילה. תשומת לב המשקיעים גם היתה נתונה פתיחת עונת הדו"חות הכספיים הרבעוניים בשבוע הבא.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.4%; מדד נאסד"ק איבד 0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 3.57% והשלימה בסיכום שבועי עלייה של 0.12% - עלייה שבועית שלישית ברציפות.

מחיר הנפט נסגר בניו יורק בשיא של 32 חודשים לאחר שהפגזות של כוחות הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי, גרמו לשריפה בשדה הנפט הגדול בלוב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 112.79 דולר לחבית, עלייה של 2.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

נפתחת עונת הדו"חות הרבעוניים

עונת הדו"חות הכספיים הרבעוניים תיפתח בשבוע הבא בוול סטריט עם פרסום דו"חות אלקואה יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, ביום שני.

לרשות הבית הלבן והקונגרס שהות עד חצות היום (7:00 בבוקר יום שבת לפי שעון ישראל) כדי להגיע להסכמה על אישור התקציב של שנת התקציב הנוכחית, שתסתיים ב-30 בספטמבר, כדי למנוע השבתה של כל שירותי הממשל הבלתי חיוניים בארה"ב. אחת ההשלכות הצפויות של השבתת שירותי תהיה עצירת כל ההנפקות הראשונות לציבור (IPO) המתוכננות כמו גם אלו שכבר תהליך הכנתן החל, מסרה אתמול רשות ני"ע בארה"ב (SEC).

הבנק הפדרלי בארה"ב מתקרב לנקודת המפנה שבה יהיה חייב להתחיל לצמצם באופן הדרגתי את המדיניות המוניטרית המרחיבה מכיוון שהמשך מדיניות זו עלול לגרום להאצה באינפלציה, אמר היום נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, ריצ'רד פישר.

"בדיוק כפי שפעלנו בנחישות כאשר מילאנו את תפקדינו בצעדים יוצאי דופן ודחופים, כעת עלינו לנהוג במשמעת עצמית ובאותה הנחישות כדי לשוב למצב נורמלי בהדרגה", אמר פישר.

פישר שב וביקר את תוכנית ההרחבה הכמותית (QE) של הבנק הפדרלי במסגרתה רוכש הבנק המרכזי אג"ח הממשלתיות אמריקאיות בהיקף של 600 מיליארד דולר, ואמר כי הבנק המרכזי צריך לשקול לצמצם על שארית התוכנית שאמורה להסתיים בסוף חודש יוני.

מנגד, בכיר אחר בבנק המרכזי של ארה"ב, נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, דניס לוקהרט, אמר היום כי הבנק הפדרלי אינו צריך למהר לצמצם את התמריצים הכלכליים לנוכח הצמיחה הכלכלית המתונה והערכתו כי התגברות האינפלציה תתברר כזמנית בלבד.

"התחזית שלי לגבי העתיד מאפשרת מידה של סבלנות בכל הקשור למדיניות המוניטרית", אמר לוקהרט. "הכלכלה עדיין שברירית. אני חושב שתהליך השיקום של מלוא החוסן הכלכלי עם שיעור תעסוקה גבוה יותר עדיין זקוק לתמיכה", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully