וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פעילי חמאס נהרגו מאש צה"ל, פצמ"רים בעוטף עזה

רמי שני, ניר יהב ויהושע בריינר

8.4.2011 / 13:11

לאחר ששני פעילי חמאס חמושים נהרגו בתקיפה של צה"ל סמוך לחאן יונס, נורו פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל. נזק נגרם ללול תרנגולות בחבל אשכול. רה"מ: מי שמנסה לרצוח ילדים - דמו בראשו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

לראשונה מאז שהפלגים הפלסטיניים בעזה הכריזו על הפסקת אש, נורו פצצות מרגמה מהרצועה. 19 פצצות מרגמה נפלו בצהריים (שישי) בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ומדרום לאשקלון. לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם ללול תרנגולות שספג פגיעה ישירה. בנוסף, נזק נגרם למפעל באזור אשכול. התלמידים במועצה האזורית אשכול נדרשו להישאר במרחבים מוגנים בבתי הספר, ושוחררו לבתיהם רק לאחר זמן רב, כשהם מלווים ברכבי ביטחון.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטיניים, כי שני פעילי חמאס חמושים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר סמוך לכפר חזאעה ממזרח לחאן יונס שברצועת עזה. שני ההרוגים הם עבדאללה אל-קרא ומועתז אבו ג'אמע. בכך עלה לשבעה מספר ההרוגים הפלסטינים בתקיפות צה"ל. בנוסף, שלושה בני אדם נוספים נפצעו הבוקר מירי של טנקים ישראלים לעבר אזורים ממזרח לשדה התעופה הבינלאומי ברפיח.

דובר צה"ל מסר כי כוח צה"ל זיהה הבוקר שתי חוליות של מחבלים מארגון חמאס בשני מוקדים בדרום רצועת עזה. כוח שריון וכלי טיס של חיל-האוויר ביצעו ירי לעבר החוליות, וזוהו פגיעות. בהודעה של דובר צה"ל גם נאמר, ש"צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה נגד כל ארגון טרור אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת, ועליו האחריות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפנה היום איום חריף לעבר אנשי חמאס בעזה בעקבות ירי טיל הנ"ט אתמול לעבר אוטובוס התלמידים. בתום פגישה עם נשיא צ'כיה בפראג אמר נתניהו: "ההתקפה על אוטובוס ילדים היא חציית קו. מי שמנסה לפגוע ולרצוח ילדים דמו בראשו".

התקיפות הבוקר מצטרפת לתקיפה שאירעה הלילה, במסגרתה פגעו מטוסי חיל האוויר בשלוש מנהרות הברחה בדרום רצועת עזה, ובמבנה "ששימש לפעילות טרור", בצפונה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדוייקות במטרות.

תקיפות צה"ל בוצעו למרות החלטת חמאס, בהתייעצות עם כל הפלגים החמושים ברצועה, על הפסקת אש בעזה. לדברי הארגון, הפסקת האש נכנסה לתוקפה בשעה 23:00. ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות שקיימה ממשלת חמאס עם גורמים ערבים ובינלאומיים, כשעל פי הדיווחים, חמאס הורה לכל הפלגים החמושים בעזה להפסיק את הירי לעבר ישראל.

אמש נטלה הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - אחריות לירי טיל נ"ט לעבר אוטובוס תלמידים סמוך לקיבוץ סעד שבמערב הנגב, תקרית בה נפצע אנושות נער בן 16. בהודעה שפרסמה הזרוע נכתב כי הירי בוצע "בתגובה לפשעי הכיבוש, כשהאחרון בהם היה חיסולם של בכירי הזרוע הצבאית, איסמעיל לבד, עבדאללה לבד ומוחמד דאיה".

עדכון ראשון: 10:32.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully