וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם: לא כולם בחמאס מרוצים מתקיפת האוטובוס

במערכת הביטחון ציפו לפיגוע תגובה לאחר חיסול החוליה שתכננה לחטוף ישראלים בסיני, אך תקיפת מטרה אזרחית מובהקת כמו אוטובוס התלמידים חיזקה הערכות שבחמאס גובר הכאוס והבלבול

ביום שלאחר האירוע הקשה בו נורה טיל נגד טנקים אל עבר אוטובוס התלמידים סמוך לנחל עוז, מזהים במערכת הביטחון בלבול וכאוס בצד הפלסטיני. אף שהזרוע הצבאית של החמאס בראשות אחמד ג'עברי נטלה הלילה (שישי) אחריות לירי טיל קורנט אל עבר האוטובוס, בצה"ל מזהים כי לא כולם בארגון מרוצים מהוצאה לפועל של פיגוע מובהק כנגד אזרחים.

חוסר שביעות הרצון בחמאס נובע מהחשש מתגובה ישראלית, ומהרושם שמשאירה תקיפה מכוונת כנגד מטרה אזרחית מובהקת, שעלולה לגרום נזק תדמיתי קשה לארגון. מאז חיסול אנשי החמאס בסוף השבוע שעבר, הוכרזה בצה"ל כוננות מוגברת, ובמערכת הביטחון ידעו כי הזרוע הצבאית מתכננת פיגוע נקמה. עם זאת, ספק אם גם ראשי הזרוע הצבאית של חמאס היו מודעים לכך שהחוליה ששיגרה את הטיל כיוונה אותו אל עבר אוטובוס ילדים.

"יש בתוך הרצועה כאוס גדול, והמצב לא פחות מבולגן בתוך חמאס עצמו", אומר גורם ביטחוני, "הפלגים בעזה רוצים הסלמה, בחמאס חלק רוצים לחזור לדרך ההתנגדות ואחרים מעדיפים שקט. במקביל קיים לחץ משמעותי של הפלסטינים ומשפחות אסירים על חמאס לעשות מעשה ובסוף התגובה היא ירי על אוטובוס תלמידים שבנס לא היה מלא".

במערכת הביטחון מעריכים כי הירי אתמול בוצע לא רק כתגובה ישירה לחיסול החוליה שתכננה לחטוף ישראלים מסיני, אלא גם כתגובה עקיפה למעצרו של מי שמוגדר בישראל כ"אבי הרקטות", דיראר אבו סיסי. אף שבישראל ובמערכת הביטחון בפרט מסרבים להתייחס לכך, ברור שאם התקיפה בפורט סודן הייתה ישראלית וברכב שהותקף שם אכן נסעו אנשי חמאס, הדבר הוסיף ללחץ על הארגון ברצועה לבצע פיגוע קשה כנגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully