וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בדרום: חלק מבתיה"ס בעוטף עזה שובתים היום

רמי שני

8.4.2011 / 2:04

בשל החשש ממציאות ביטחונית חדשה לאחר הפגיעה באוטובוס התלמידים, בוטלו הבוקר הלימודים בחלק מבתיה"ס היסודיים בעוטף עזה. יו"ר מועצת שער הנגב, אלון שוסטר: "הקהילה תמשיך להיות פה"

בעקבות ההסלמה בדרום, החליטו חלק מיישובי עוטף עזה שלא לקיים היום (שישי) לימודים בבתי הספר היסודיים. גני הילדים לעומת זאת יפעלו כרגיל. המועצה האזורית אשכול הודיעה כי הלימודים בתחומה יתקיימו כרגיל. בתיכונים באזור לא מתקיימים לימודים בדרך קבע, למעט בכיתות י"ב בחלק מהיישובים.

לדברי אלון שוסטר, יו"ר המועצה האזורית שער הנגב, הירי על האוטובוס, הוא בגדר חצייה משמעותית ביותר של קו אדום מצד ארגוני המחבלים ברצועת עזה: "הם משתמשים בנשק שעד עכשיו לא השתמשו נגד אזרחים. זאת פגיעה ברברית ברכב, שבכל משקפת ניתן לראות כי הוא אוטובוס להסעות תלמידים. מדובר בפעולה נפשעת, המעוררת מחשבה לגבי סוג האויב שעומד מולנו. הדגש המרכזי מבחינתנו, צריך להיות בנושא המיגון. שיפרנו אותו מאוד בשנים האחרונות, בעיקר במוסדות חינוך, בתי ספר ובתי מגורים. זה יאפשר לזמן ממושך לשמור על בני אדם ועל חיים תקינים".

בהתייחסו ליירוט הרקטה המוצלח שביצעה מערכת "כיפת ברזל", אמר שוסטר, כי ההצלחה שלה חשובה לכל האזור: "אני שמח על ההחלטה לייצר הגנה אקטיבית, להעביר לשם כך תקציבים וליצור מעטפת הגנה שכבתית. אני חושב שראינו היום צעד ראשון בשטח ואני מניח שזה ייתן מעטפת יותר טובה. במקביל לא צריך לזלזל במערכות התראה והתנהגות אוכלוסייה. זה אומר שאנחנו הולכים להתמודד מול אויב נחוש, אבל הקהילה תמשיך להיות פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully