וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפסקת האש של חמאס: צה"ל תקף ברצועה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.4.2011 / 0:43

בתום התייעצות עם הפלגים החמושים ברצועה, הכריז חמאס על הפסקת הירי לעבר ישראל, אך בצה"ל נחושים להבהיר לארגון ששיגור טיל נגד טנקים לעבר אוטובוס תלמידים מהווה חציית קו אדום

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, אלברטו דנקברג, רויטרס; עריכה: טל רזניק
קריינות: אביב אברמוביץ')

תגובה ותגובה שכנגד: מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (שישי) שלוש מנהרות הברחה בדרום רצועת עזה, ומבנה "ששימש לפעילות טרור", בצפונה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדוייקות במטרה.

תקיפת צה"ל מגיעה לאחר יום רווי אירועים בדרום, ולמרות החלטת חמאס, בהתייעצות עם כל הפלגים החמושים ברצועה, על הפסקת אש בעזה. לדברי הארגון, הפסקת האש נכנסה לתוקפה בשעה 23:00. ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות שקיימה ממשלת חמאס עם גורמים ערבים ובינלאומיים, כשעל פי הדיווחים, חמאס הורה לכל הפלגים החמושים בעזה להפסיק את הירי לעבר ישראל.

מוקדם יותר נטלה הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - אחריות לירי טיל נ"ט לעבר אוטובוס תלמידים סמוך לקיבוץ סעד שבמערב הנגב, תקרית בה נפצע אנושות נער בן 16. בהודעה שפרסמה הזרוע נכתב כי הירי בוצע "בתגובה לפשעי הכיבוש, כשהאחרון בהם היה חיסולם של בכירי הזרוע הצבאית, איסמעיל לבד, עבדאללה לבד ומוחמד דאיה".

באירוע אתמול אחר הצהריים נפצעו שני בני אדם מפגיעת טיל נ"ט מסוג קורנט, שנורה מהרצועה. אחד הנפגעים הוא דניאל וויפליך, בן 16 משכונת רמת בית שמש בעיר בית שמש. הוא נפצע באורח קשה מרסיסים בראשו ובכל חלקי גופו ונותר מחוסר הכרה. הפצוע השני הוא נהג האוטובוס שנפצע באורח קל.

בתגובה לירי הטיל, שלווה במטח פצצות מרגמה לעבר הנגב, חיל האוויר וטנקים של צה"ל ירו לעבר מספר נקודות שיגור ברצועה. לדברי מקורות פלסטינים, כתוצאה מהירי נהרגו חמישה פלסטינים: מחמוד מנאסרה בן 50, מוחמד מהמום בן 22, מוסעב סופי בן 17, חאלד דבארי בן 23 ואיש הזרוע הצבאית של חמאס סאלח תראבין. בנוסף, נפצעו כ-30 בני אדם, חלקם באורח קשה. בין הפצועים גם ילדים.

עדכון ראשון: 21:50.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully