וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: "חמאס פועל לחטיפת ישראלים בתוך ישראל"

7.4.2011 / 19:09

במערכת הביטחון מזהירים כי חמאס מתכוון לחטוף אזרחים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון ואף באזורים אחרים בארץ. "מדובר באיום חמאסי ממשי"

גורמים במערכת הביטחון הודיעו הערב (חמישי) כי קיים איום מוחשי לחטיפות של אזרחים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון וגם באזורים אחרים בארץ. לדברי הגורמים, "חטיפות של אזרחים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון, ולא רק, הוא איום חמאסי מוחשי. יש להם אינטרס לחטוף אזרחים ישראלים".

בתוך כך, הגורמים הודיעו כי באחרונה התקבלה החלטה להגביר את האכיפה נגד ישראלים שיוצאים לעירק. "זו עבירה פלילית", הדגישו הגורמים. "אם נסיעה לסיני היא סתם טמטום ונסיעה לירדן היא חוסר אחריות – נסיעה לעירק כדי לבקר בשכונה של הסבא זו כבר עבירה פלילית. אותם אנשים שעוברים על החוק, גם מסכנים את עצמם וגם מגבירים את הנזק לישראל". הגורמים טוענים כי "ישנם עשרות ישראלים שיוצאים לטיול שורשים בעירק בכל שנה. כעת כאשר הם ייתפסו בידי המשטרה תוגש נגדם אזהרה ובפעם הבאה הם גם יועמדו לדין".

הגורמים מוסיפים כי באזור המגרב – צפון מערב אפריקה, קיימים סיכונים מצד אל-קאעדה המבקש לפגוע בישראל ובגורמים מערביים ובמדינות מסוימות באפריקה יש גם סכנת חטיפה לצרכי כופר כאשר קיים סיכון שעל כל מחיר שהחברה המסחרית של הנחטף תציע, חיזבאללה או ארגון טרור אחר יציע מחיר גבוה יותר והחוטפים ימכרו את החטוף לארגון הטרור". בכירים במערכת הביטחון אמרו כי המשמעות האופרטיבית של המהומות בעולם הערבי היא שמחסני אמל"ח נבזזים במדינות בהן יש מהפיכות ואמצעי הלחימה הללו עשויים לזלוג בקלות לחוליות טרור בעולם ובאזורינו. למהפכות יש השפעה על עלייה באיום הטרור".

ירידה ביציאה לסיני

בתוך כך זיהה בתקופה האחרונה המטה ללוחמה בטרור ירידה משמעותית בתנועת ישראלים במעבר טאבה. נכון להיום שוהים בסיני עשרות בודדות של ישראלים. עם זאת, אזרחי ישראל הערבים ממשיכים להגיע לסיני למרות אזהרות המסע החמורות. גורם בכיר במטה אמר כי כ- 150 אזרחי ישראל ערבים יוצאים לסיני מדי שבוע. "כנראה הם חושבים שיש להם תעודת ביטוח", אמר. "אני חושב שהם נוטלים על עצמם סיכון לא סביר. מי שיבצע חטיפה לא יעצור אותה כשיגלה שיש בידיו אזרח ישראלי ערבי". לדבריו, "סיני הפכה להיות מקום שממנו צומח טרור משמעותי. זה מגרש שמשחקים עליו כולם: חמאס, ג'יהאד עולמי ועוד".

הבכיר הסביר כי יש מספר סיבות בגינן קיימת אזהרת מסע חמורה ביותר לסיני. לדבריו, יש מודיעין קונקרטי, חם וחד על כוונות לחטוף ישראלים מסיני לרצועת עזה. בנוסף, הסיכול שהיה בסוף השבוע שעבר, לא חיסל את החוליה ולכן המבצעים עדיין בסיני. הבכיר הוסיף כי אחיזת צבא מצרים בסיני היא חלשה וקיימים אמצעי לחימה שמסתובבים שם בצורה חופשית.

על פניו נראה כי אזהרת המסע החמורה לסיני לא תשתנה בתקופה הנראית לעין. "אני לא מצליח לראות עכשיו שנוכל לחזור לסיני באופן מלא, אלא אם נגמור את הסכסוך עם הפלסטיניים והבדואים יסיימו את הסכסוך שלהם עם המצרים", אמר הבכיר. "כרגע אנחנו מחדדים את הנהלים לקראת פסח, כדי שישראלים לא ייקחו סיכונים לא סבירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully