וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כובתה השריפה שפרצה בבניין הטלוויזיה במוסקבה

28.8.2000 / 17:11

היום אחר הצהריים השתלטו הכבאים על האש במגדל השני בגובהו בעולם; כוחות ההצלה נמצאים עדיין בכוננות מחשש להתמוטטות הבניין; פוטין:"האירוע מוכיח את מצבה העגום של רוסיה"

הדרמה בבניין הטלוויזיה הרוסית במוסקבה הסתיימה כאשר הכבאים הצליחו להשתלט על הלהבות, שהרסו את המגדל השני בגובהו בעולם.
רק היום אחר הצהריים, יממה לאחר שפרצה השריפה, הצליחו הכבאים ברוסיה להשתלט על הלהבות שאפפו את בניין הטלוויזיה "אוסטנקינו", הגבוה פי שניים מגובהו של מגדל אייפל.

בבניין נמצאים תחנות השידור של ערוצי הטלווזיה והרדיו המרכזיים במוסקבה. עקב השריפה נפגעו אנטנות השידור שבראשו ושובשו השידורים ברחבי המדינה. הכבאים עדיין נמצאים בכוננת מחשש להתמוטטתו של הבניין, שנפגע קשה כתוצאה מהחום הלוהט.

הרשויות ברוסיה טוענות כי אין ביכולתן לדווח על מצבם של האנשים שנתקעו במעלית הבניין. הגירסאות לכך סותרות: מפקד כוחות הכיבוי מסר בבוקר כי כבאי ונערה נתקעו במעלית בגובה מאות מטרים מעל הקרקע, אך בגלל הטמפרטורות הגבוהות התעוותה המעלית מהחום ולא ניתן להזיזה. ואילו עדי ראייה דיווחו כי באחת המעליות נמצאים ארבעה בני אדם, שלושה כבאים וטכנאי של חברת המעליות.

התנהלות כוחות ההצלה בשריפה מעלה שאלות קשות לגבי יכולתה של רוסיה להתמודד עם מקרים שכאלו ביעילות ובמהירות הנדרשות. ככל הנראה מחלקת הכבאים הפרה את התקנות בכך שהשתמשה במעלית לחילוץ ולא במדרגות החירום כפי שמתבקש. האנשים שנתקעו במעלית היו בדרכם להעביר אספקה וציוד לכבאים.
עבירת בטיחות נוספת התגלתה היום כשהכבאים גילו כי חלק מהחשמל עדיין עובד בחלק מהבניין, וזאת לאחר 24 שעות בהן החשמל בבניין היה אמור להיות סגור.

המבקרים הרבים בנקודת התצפית בקצה המגדל ובמסעדת "הרקיע השביעי" שבראשו חולצו בידי הכבאים. האש פרצה באולם המסעדה מסיבה לא ידועה והשלטונות מסרבים למסור פרטים על המקרה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום בתגובה ראשונה מאז פרצה האש כי האירוע מצביע על מצבה העגום של רוסיה. לדבריו כדי לשנות את המצב הקיים דרושה רפורמה כלכלית אמיצה.
פוטין, שנלחם עדיין בביקורת המופנית כלפיו על כך שהתמהמה לבקש סיוע בינלאומי לחילוץ הצוללת "קורסק", כינס את הקבינט ואמר לו כי על רוסיה להילחם בכלכלה הכושלת. "התאונה האחרונה מוכיחה את מצבה העגום של הכלכלה ושל המדינה בכלל", דברי פוטין.

השריפה האחרונה היא האסון השלישי שפקד את רוסיה בחודש האחרון. בתחילת החודש נהרגו 12 אנשים בפיצוץ ברכבת התחתית במוסקבה ו-118מלחים נהרגו מטביעת הקורסק לפני כשבועיים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully