וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגים מוסלמים: "לא למכור פיתות וחמץ בפסח"

פנחס וולף

6.4.2011 / 20:10

שיח'ים ואימאמים מוסלמים דרוזים הצהירו כי ידרשו לכבד את המסורת היהודית בחג הפסח ולא למכור פיתות ושאר חמץ בצמתים מרכזיות ובמקומות ציבוריים. ח"כ מג'אדלה: "המהלך מצריך הדדיות"

האם זוהי תחילתו של דו קיום בין יהודים לערבים? אחד מבכירי האימאמים בישראל, השיח' עבדאללה באדיר, המכהן כאימאם מסגד סידנא עלי בהרצליה, יצא היום (רביעי) בקריאה למאמיניו המוסלמים שלא למכור חמץ בפרהסיה בפסח. "כל פגיעה בדת אינה מקובלת", אמר באדיר. "כמו שאני לא אקבל שיימכרו יין בכפר קאסם, משום שזהו צעד שיפגע ברגשות המוסלמים, כך אני חושב שיש צורך להימנע ממכירת פיתות בצמתים כדי להימנע מפגיעה ברגשות הציבור היהודי".

באדיר הוסיף כי בכוונתו להעביר את הקריאה בדרשתו ביום שישי הקרוב במסגד ויקרא לאנשיו "להתנהג בצורה תרבותית ואסלמית". קריאתו של באדיר מצטרפת לקריאה דומה שהוציא השיח' אמין קבלן, סגן ראש המועצה הדתית העליונה של העדה הדרוזית. ההתבטאות של השניים הגיעה לאחר שיו"ר השדולה לערכים יהודיים, עופר כהן, פנה לח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה) בבקשה לקרוא לציבור הערבי להימנע ממכירת פיתות וחמץ במקומות פומביים ובצמתים מרכזיות במהלך חג הפסח, זאת לאור רצון של אחווה בין העמים והדתות.

מכירת חמץ מעכירה את האווירה במדינה"

"בכדי שהיהודים יידעו לכבד את החגים שלנו, עלינו לדעת לכבד את המסורת והחגים שלהם", הסביר ח"כ מג'אדלה. "ביקשתי מאנשי דת מרכזיים להצטרף לקריאה במטרה להימנע מפגיעה ברגשות הציבור היהודי, אך זאת בתנאי שהמהלך יתבסס על הדדיות". ואילו כהן הצהיר מצדו כי "אין לי ספק שכמוני יש מנהיגי דת יהודים אחראים ורציניים השוללים פגיעה ברגשות בני דתות אחרות בעולם וביניהם מוסלמים".

בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיף כהן כי "בעיית מכירת החמץ קיימת בעיקר בדרך לכותל בירושלים ובאזור צומת גולני וחופי הכנרת בצפון. רוב עם ישראל מטייל והרבה פעמים מוכרים חמץ בבאסטות במקום". לדבריו, "אמנם לגויים מותר לאכול חמץ בפסח, ואין כאן עבירה, אבל זה מעכיר את האווירה. כשלא יהיה חמץ בפומבי זה יתרום לאווירה של מדינה יהודית. הייתה גם תלונה של מוסלמים שמכרו יין בכפריהם. כמו שניתן להבין אותם, ניתן להבין גם אותנו".

כהן הבטיח כי כאשר תהיה דרישה מצד המוסלמים לצאת בקריאה של רבנים לנושא ספציפי, כדי לא לפגוע ברגשות המוסלמים, "ניתן יהיה למצוא מנהיגים יהודים בעלי שיעור קומה שיבקשו לא לפגוע ברגשות שום אדם בכל מקום שהוא, כל זמן שזה לא סותר את ההלכה היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully