וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נענה להמלצת שופטות בג"ץ: גביזון משך את עתירתו

6.4.2011 / 19:34

גונדר אלי גביזון החליט לקבל את המלצת שופטות בג"ץ, שדנו בבקשתו להפוך את ההחלטה לבטל את מינויו לנציב שירות בתי הסוהר וביטל את עתירתו. פרקליטו: "מדובר בהפסקת הליכי מינוי"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: קובי נתן, עריכה: אמיר קוטיגרו)

גונדר אלי גביזון, משך אחר הצהריים (רביעי) את עתירתו לבג"ץ נגד ההחלטה לבטל את מינויו לראש שירות בתי הסוהר, לפי המלצת שופטות בג"ץ שדנו בבקשה. עורך דינו, בועז בן צור, אמר כי "הגענו להצהרה משותפת של שני הצדדים. עמדת הצדדים היא כי לא קיימת עילה שבדין לפסילתו של גונדר גביזון מלשמש כנציב בתי הסוהר, אלא מדובר בהפסקת הליכי מינוי, בהתאם לשיקול דעת כדין של השר. הואיל ובעניין הנדון מדובר בתחום שבית המשפט הנכבד אינו נוטה להתערב בו, הרי שעל יסוד נתונים אלה, ובהתאם להצעת בית המשפט הנכבד, מוחק העותר את עתירתו".

מוקדם יותר היום הציע בג"ץ לגביזון למשוך את העתירה. גביזון טען, כי נעשה לו עוול וכי היו ליקויים בבדיקת הפוליגרף שנעשתה לו. לאחר הדיון בעתירה אמרו השופטות דורית ביניש, מרים נאור ואסתר חיות, כי אם יידרשו לכתוב פסק דין יצטרכו לעסוק בכל הטענות נגדו, דבר שלדבריהן "לא תמיד נעים". השופטת חיות אמרה לגביזון כי בנקודת הזמן הזאת הוא יכול לעצור את ההליך ועדיין לשמור על כבודו. הדיון הופסק לזמן מה, כדי לאפשר לגביזון לשקול את הצעת השופטות.

בתגובת המדינה שהוגשה שלשום לבג"ץ בנוגע לעתירתו של גביזון, ציינו בפרקליטות כי השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', חשש שאם יחזיר את שאלת מינויו של גביזון לתפקיד נציב שירות בתי הסוהר לדיון בוועדה לאישור מינויים בכירים, היא לא תאשר את המינוי וייווצר עיכוב מיותר במינוי הנציב. מתברר שאהרונוביץ' כל כך חשש מכך, עד שהודיע בתקשורת על ביטול המינוי, ומינויו של אהרון פרנקו לתפקיד, עוד לפני שהודיע על כך לוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully