וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 57% מהיהודים תומכים בהפרדת הדת מהמדינה

מסקר שערכה הלמ"ס עולה כי יותר ממחצית מהיהודים בישראל תומכים בהפרדת הדת מהמדינה, ובפתיחתם של מקומות ציבור בשבת. רוב החילונים יקפידו להשתתף בסדר פסח, אך גם יאכלו חמץ במשך החג

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) נתונים מתוך סקר חברתי שערכה בשנת 2009, שעסק בשאלות של דת ומסורת בקרב אוכלוסייה יהודית בישראל בגיל 20 ומעלה.

הסקר נערך בחודשים ינואר-דצמבר 2009, ובמסגרתו רואיינו כ-7,500 איש בני 20 ומעלה מכל רחבי הארץ, המייצגים כ- 4.7 מיליון איש בגילאים אלה.

מהסקר כי מעל מחצית (57%) מכלל היהודים בישראל תומכים בהפרדת הדת מהמדינה. שיעור התומכים בהפרדה מקרב החילונים עומד על 77%, לעומת 14% בלבד מקרב החרדים. בשאלת חשיבות השמעת דעתם של אנשי דת בתהליכי קביעת מדיניות בישראל, 95% מהחרדים הביעו תמיכה בהשמעת הדעה, לעומת כשליש (35%) בלבד מקרב החילונים שתמכו בכך.

רק 22% מהחילונים לא יגעו בחמץ בפסח

עוד עולה מהסקר כי 82% מהיהודים המגדירים את עצמם כחילונים נוהגים להשתתף בסדר פסח, וכחמישית (22%) מהחילונים מקפידים במהלך החג לאכול אך ורק מוצרים כשרים לפסח.

נתון מעניין נוסף עוסק בשאלת פתיחת מקומות בילוי בשבת. לפי הסקר, רוב הציבור היהודי בישראל (64%) תומך בפתיחתם. נתונים דומים נרשמו לגבי התמיכה בעריכת אירועי ספורט בשבת העומדת גם היא על רוב של 62%, והפעלתה של תחבורה ציבורית ביום המנוחה - שהתמיכה בה עומדת על 53%.

הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הוא סקר שנתי המספק מידע על תנאי החיים של האוכלוסייה הבוגרת בישראל ורווחתה בתחומי חיים רבים ומגוונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully