וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם כל החתולים

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

6.4.2011 / 10:23

לא יודעים איך לאמץ כלב כשיש לכם כבר חתול? ראיתם חתולה טורפת את הגורים שלה? צמד המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי בחתולים מסדרות לכם את העניינים

יש לי חתולה מעוקרת בת 10 והחלטתי לגדל גם גור כלב. מדי פעם אני מביא אותו כדי להכיר אותו לחתולה, אבל היא מאוד מתנגדת לנוכחות שלו. הוא לעומת זאת, מנסה להתקרב אליה. צריך לוותר על השידוך?

שלום לכם ותודות על השאלה ובעיקר תודות בשם החתולה על כך שאתם מבינים שהיא זקוקה מאד להבנתכם במיוחד כעת, בגלל נושא הכלב החדש. בעיקרון אין כל בעיה לאמץ את הכלב . בתכל'ס, חשוב מאד לעשות מספר דברים כדי שהכול יתקדם היטב והשניים יוכלו לחיות יחד בשלום ובשלווה ובקבלה הדדית באותו הבית.

קודם כל, יש לבצע הפרדה מוחלטת של הכלב באזור נפרד של הבית – אחד החדרים – אשר לא נמצא בשימוש שוטף ואיננו אהוב על החתולה במיוחד. חשוב להביא אותו אליכם לחדר זה וזהו . להביא ואז להוציא ושוב כך – זה רק גורם ללחץ לכל הצדדים המעורבים בעניין.

גור חתול פרסי שחור. ShutterStock
ויגור חתול עם כלב?/ShutterStock

בחדר הנפרד תנו הכול לכלב והיו איתו כמובן מידי פעם. קחו אותו כל כמה שעות לטיול איתכם יחד בחוץ ושחקו איתו וכן הלאה. יחד עם זאת כאשר הוא בבית אז הוא חייב להימצא רק בתוך החדר הסגור. גם אם הוא בוכה וכדומה לא להוציא אותו אלא להיכנס אליו לעתים תכופות.

מנגד, לחתולה תנו הכול כרגיל מבחינה פיזית וגם נפשית. היו איתה, פנקו איתה בדרכים בהן היא אוהבת לקבל אהבתכם וכמובן צ'פרו אותה ושחקו איתה, הכול בכיף רב ובלי לחץ כלל.

הסבירו לה מה קורה. היא מבינה מתוך המילים, זה בטוח. הרגיעו אותה והעבירו המסר שלא מדובר ביצור אשר מגיע במקומה, והבטיחו לה שתמיד היא תהיה הבת הבכורה שלכם והיא תקבל הכול כרגיל ואפילו יותר מתמיד.

המתוקה תריח את הכלב דרך ידיכם, והכלב יריח אותה דרככם .

ההפרדה חייבת להיות כשבועיים ואסור לחפף! במשך זמן זה דאגו לארגן לחתולה בהדרגה ומתוך התאמה לאורח חייה את כלי האוכל והמים במקום גבוה אליו הכלב לא יוכל להגיע וגם כמובן כל מקום אשר היא אוהבת.

תנו לה אפשרויות לראות הנעשה בחוץ ובכלל להיות במקומות גבוהים בבית. מדפים נוחים וכדומה, כדי להיות במצב בו היא צופה בנעשה בביטחון ולמעשה מתפקדת כמלכת הבית ממקומה הגבוה.

הוציאו את הכלב מהחדר רק כאשר החתולה רגועה והכל מסודר עבורה ואז המשיכו את החיים כרגיל. אם יש לכם דאגות או אין התקדמות פנו אלינו לייעוץ פרטני. בהצלחה ואל דאגה.

אילוסטרציה. ShutterStock
חשוב לעקר חתולי רחוב/ShutterStock

כמו בכל מקום, גם בשכונה שלנו יש חתולי רחוב. אחת החתולות מרגישה מאוד בנוח להמליט אצלנו בגינה פעם אחר פעם. בזמן שהאימא מטפלת בגורים, אני דואגת לה למזון ומים כדי שלא תצטרך לעזוב את הגורים. למי אני יכולה לפנות על מנת לעקר את החתולה?

שלום רב. אכן חשוב מאד להאכיל את החתולה והגורים בכל יום . אחרת הם יהיו במצב קשה מאד. גם מים וגם מזון יבש המתאים לחתולים כמובן . ועיקור – חובה חשובה מאד ולמעשה כך תצילו את חייה של החתולה ותאפשרו לה לחיות חיי איכות ארוכים וזאת במקום חיים קצרים ואומללים של חתולות אשר לא מעוקרות.

חובה לעקר את האימא כבר כאשר הגורים בגיל חודשיים ומגיעים לאכול באופן עצמאי. אנא דאגו גם להם למזון ולמים כמובן. חובה לעשות זאת בגיל זה מפני שהאימא יכולה בהחלט להיכנס שוב להריון גם כאש היא מיניקה. ניתן ללכוד אותה באופן הומני , אם היא לא חברותית , ע"י פנייה לעמותת תנו לחיות לחיות או לאגודת אס.או.אס. חיות. יש להם אפשרות גם לקחת לעיקור ואחרי הניתוח להחזיר והכל במחירי מוזל. זו מצווה גדולה וכך תימנעו הרבה סבל ואין ספור גורים.

אנא, היזהרו מאד לפנות לגורמים לא ידועים ולא מומלצים. יש רשויות אשר מבצעות עיקורים בחינם וגם וטרינרים אשר מעקרים במחירים מוזלים ביותר. תוכלו לקבל המלצות ע"י כניסה למשל לעמוד הפייסבוק של עמותת "גירגורים", העמותה הגדולה למען רווחת חתולים. אנא דאגו להזמין מקום לעיקור כבר עכשיו מפני שכל המקומות מאד עמוסים.

יש להם גם אתר וגם הם עוסקים בסיוע לחתולים ברחוב . ולא פחות חשוב- אנא דאגו לעקר ולסרס את הגורים כאשר הם מגיעים לגיל 4 חודשים – עוד לפני הייחום – כדי לסגור את ה"בסטה" לגמרי. בהצלחה!!!

חתול אפור נח על מיטה מוצעת בלבן. ShutterStock
חתול אפור נח על מיטה מוצעת בלבן/ShutterStock

נתקלתי פעם בתופעה שזעזעה אותי – חתולה טרפה את גוריה לאחר ההמלטה. למה זה קרה והאם התופעה הזו מוכרת?

לצערנו הרב זה קורה ונובע בדיוק מתוצאה של השאלה הקודמת – כלומר, חתולות אשר סובלות מאד מהמלטות מרובות ואינסופיות ובגלל לחץ פיזי – רעב וכדומה, או נפשי – חוסר אפשרות לגדל ולטפל בגורים בתנאי הרחוב בישראל – החתולה האימא נכנסת למצב מאד קשה וטורפת את גוריה. זה גם קורה בהמלטות ראשונות של חתולות צעירות, אשר עלולות להיכנס להריון כבר בגיל 4 חודשים.

תארו לכם כמה זה נורא עבור החתולות האומללות! אז אנא עקרו וסרסו כל חתול וחתולה אשר במקום מגוריכם – זה שווה כל אגורה גם אם תעשו זאת אצל וטרינר פרטי – ויש רבים וטובים אשר מעקרים ומסרסים במחירים מוזלים של כמאה שקלים לזכר ומאה וחמישים שקלים לנקבה.

חפשו את הוטרינרים המקסימים האלו במקום מגוריכם – ואם יש לכם קושי עם הובלה של החתולים לווטרינר, אז יש לוכדים פרטיים מעולים ומומלצים. בקשו המלצה מהווטרינר או בפורומים השונים של אוהבי החתולים.

עיקור זה העיקר!! אנא למען איכות החיים שלנו בני האדם ושל החתולים

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully