וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון מבהיר: "לא אפעל לביטול הדו"ח"

6.4.2011 / 8:06

השופט ריצ'ארד גולדסטון אומר כי בניגוד למה שהשתמע מדבריו של שר הפנים אלי ישי, אין בכוונתו למשוך את הדו"ח שכתבה הוועדה בראשותו על מבצע "עופרת יצוקה"

REST

(צילום: רויטרס, גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

השופט ריצ'ארד גולדסטון אומר כי אין בכוונתו למשוך את הדו"ח שכתבה הוועדה בראשותו על מבצע "עופרת יצוקה", שבו הואשמה ישראל בפשעי מלחמה. בראיון לסוכנות הידיעות AP הבהיר גולדסטון, כי הוא לא סבור שיש לשקול מחדש את נוסח הדו"ח, אך הוסיף כי אם יתקבל מידע חדש בעקבות חקירות ישראל בנושא, יש לשקול זאת שוב.

"כפי שעולה מהפרסום שלי בוושינגטון פוסט, יש לערוך תיקונים בדו"ח בכל הנוגע ל"כוונה תחילה" במעשיה ישראל במבצע. במידה שיתקבל מידע נוסף מחקירה פנימית שתערוך ישראל, ניתן יהיה להעריך מחדש את נוסח הדו"ח, אך נכון לעכשיו אין שום סיבה לשנות אותו", אמר.

שר הפנים אלי ישי שוחח ביום שני בערב עם גולדסטון. בראיון לגלי צה"ל ביום שלישי, סיפר ישי על השיחה והגדירה כטובה. ישי ציין כי גולדסטון הבטיח לו לפעול למען ביטול הדו"ח באו"ם. "הוא אמר לי שאחרי שתירגע האווירה בעקבות המאמר, הוא מתכוון להמשיך לפעול בעניין. אני משוכנע שהוא יביא לביטול הדו"ח".

גולדסטון סיפר כי ישי אכן התקשר אליו ושוחח עימו בטלפון, אך הבהיר כי מעולם לא שוחח עימו על ביטול הדו"ח, בניגוד למה שהשתמע מדבריו של ישי. עוד אמר השופט כי רק הודה לשר הפנים על השיחה, והבהיר לו כי הוא "מחוייב לאמת, לצדק ולזכויות אדם".

גולדסטון אישר כי ישי הזמין אותו לבקר בישראל, אך אמר כי לא יוכל להגיע לאזור עד לחודש יולי. "סיימתי את השיחה בהבעת אהבתי לישראל". הוא סיפר כי ישי שוחח עימו בעברית וכי מתורגמן תירגם עבורו את דבריו.

הביע חרטה במאמר בעיתון

במאמר שפרסם בשבת בעיתון "וושינגטון פוסט", הביע השופט גולדסטון חרטה על חלק מהניסוחים שכתב בדו"ח שחיבר על מבצע "עופרת יצוקה". גולדסטון אמר אז כי היום היה כותב דו"ח שונה. "אנחנו יודעים הרבה יותר היום על מה שקרה במלחמה בעזה משידענו כשישבתי בראשות ועדת הבדיקה של האו"ם שכתבה את הדו"ח. אם הייתי יודע אז מה שאני יודע היום, דו"ח גולדסטון היה מסמך שנראה אחרת" כתב.

גולדסטון הסביר כי הבעיה העיקרית במהלך כתיבת הדו"ח היתה חוסר שיתוף הפעולה של ישראל, מה שמנע מהוועדה פרטים חשובים לגבי המבצע. "התחקיר של צה"ל אישר תקריות מסוימות ובעייתיות הקשורות לחיילים בודדים, אותם גם אנחנו ציינו בדו"ח, אך גם לימד כי לא הייתה מדיניות שעודדה פגיעה באזרחים. אני מתחרט שלוועדה שלנו לא היו את הראיות הנחוצות להסברת הנסיבות, במסגרתן קבענו שאזרחים בעזה סומנו כמטרות, משום שזה היה משפיע על היה משפיע על המסקנות שלנו לגבי פשעי המלחמה בהם האשמנו את ישראל", הוסיף גולדסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully